Pilates – skuteczna gimnastyka dla leniwych

2014-06-12 11:58 Ewa Anna Baryłkiewicz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie" | Konsultacja: Dorota Pawlik, dyplomowana instruktorka pilates, prowadzi dwa kluby fitness i szkołę tańca brzucha dla kobiet „Atmosfera Ruchu” w Warszawie

Smukła sylwetka, sprężyste ciało – to marzenie każdej kobiety... byle nie kosztem wyrzeczeń. Polecamy program ćwiczeń pilates, który pozwala poprawić kondycję, zrzucić zbędne kilogramy i wyrzeźbić smukłą sylwetkę bez forsownych ćwiczeń. Ćwiczenia pilates można wykonywać samodzielnie w domu lub na zorganizowanych zajęciach.

W latach 20. XX wieku Niemiec Joseph H. Pilates opracował ćwiczenia, które miały mu pomóc w walce z krzywicą. Okazały się skuteczne, więc zaczął je propagować, przynosząc ulgę kontuzjowanym sportowcom i tancerzom. W XXI wieku pilates zrewolucjonizował kluby fitness na całym świecie. Ćwiczą go zarówno starsi, jak i młodsi.m sportowcom i tancerzom. W XXI wieku pilates zrewolucjonizował kluby fitness na całym świecie. Ćwiczą go starsi i młodsi. W czym tkwi sekret pana Piltesa - wyjaśnia Dorota Pawlik, instruktorka.

Co to jest pilates?

Pilates jest połączeniem gimnastyki, tai-chi, jogi i baletu. Ćwiczenia odbywają się przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce. Ruchy są wolne, precyzyjne. Angażują nie tylko duże mięśnie, ale i te najmniejsze, położone głęboko – wzmacniają je, rozciągają, naprężają, rozluźniają. Z każdym ruchem ciała skoordynowany jest oddech.

Czytaj też: Gimnastyka - zalety, rodzaje, przykładowe ćwiczenia na wideo

Dla kogo ćwiczenia pilates?

Ćwiczenia polecane są wszystkim, bez względu na płeć, wiek, kondycję fizyczną. Są świetne dla osób pragnących poprawić elastyczność ciała, nauczyć się w kontrolowany sposób wykonywać ćwiczenia i zachować prawidłową postawę na co dzień. Jednak przy osteoporozie, urazach, bólach i zwyrodnieniach kręgosłupa, a także w czasie ciąży oraz po operacjach narządów wewnętrznych – zanim przystąpisz do ćwiczeń, musisz skonsultować się z lekarzem, a następnie poprosić trenera, by dobrał odpowiedni dla ciebie zestaw ćwiczeń.

Co dają ćwiczenia pilates?

Zwiększają świadomość własnego ciała i uczą słuchać sygnałów z niego płynących. Harmonizują cały organizm. Wzmacniają mięśnie stabilizujące kręgosłup i miednicę i rozciągają mięśnie przykurczone. Zapobiegają bólom kręgosłupa, wysmuklają sylwetkę i poprawiają postawę. Relaksują, redukują stres oraz napięcie, np. w okolicy karku. Uczą prawidłowego oddechu. Rozwijają równowagę, koordynację i wytrzymałość ciała.

Obejrzyj trening PILATES na ból kręgosłupa

Pilates na ból pleców

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
d.
|

Pilates nie jest dla leniwych! Dla leniwych jest siedzenie na kanapie i oglądanie TV. Prawidłowo wykonane ćwiczenia pilates wymagają pracy całego ciała. Wersje ćwiczeń dla zaawansowanych są ciężkie, wymagają siły, opanowania oddechu i całego ciała, precyzji ruchu. Autorce artykułu radzę pójść na zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego instruktora.

Greta
|

Pilates jest piekna i zdrowa echnika ale prezentowane tutaj materialy np.p.Oli Zelazo nia wiele maja wspolnego Pilates ...na zdjeciach z innego materialu,( pilates po prodzie ) modelka popelnia najbardziej podstawowe bledy tej techniki wiec radzilabym sie wzorowac na bardziej wyszkolonych instruktorach.

Storczyk
|

Ja trenuję pilates od ponad 2 lat - jestem w nim zakochana bo:
- spłaszczyłam brzuch
- pokonałam ból kręgosłupa i wyprostowałam się - a na tym najbardziej mi zależało!!
- wzmocniłam ciało
- schudłam.

Igar
|

Każda aktywność fizyczna jest dobra dla spalenia tkanki tłuszczowej. Podstawą jest dieta i odpowiednie nastawienie!

weronika
|

Ja myśle ze nie tylko dla leniwych.Rewelacyjnie takie zajęcia sprawdzaja sie również i dla kobiet w ciązy.
DLatego polecam pochodzic np. tutaj http://www.jestem.info.pl/
i zobaczyć jak fajnie jest zrobić coś dla swojego ciala.

iwona
|

JA musze dodać do tego jeszcze jedną kwestie.Jesli decydujemy sie n azajęcia z pilatesa,najlepiej jest wybierać szkołę w której zajęcia prowadza profesjonaliści.Ja teraz zapisałam sie na zajęcia własnie do jednej z noch-szkoła na Ochocie ,gdzie zajęcia prowadzi Yo Sakai.Instruktorka,która posiada szereg certyfikatów,i to jakoś bardziej do mnie przemawia niz instruktor ,który po połrocznym szkoleniu staje sie znawaca pilatesa.

Asia fit
|

hahaha!Ktoś kto pisał artykuł nigdy chyba nie miał do czynienia z Pilates'em, To gimnastyka precyzyjna,, ćwiczenia wykonywane są na głębokich mięśniach z wykorzystaniem oddechów, wymaga zaangażowania mięśnia poprzecznego brzucha. Ćwiczenia trzeba wykonywać pod okiem doświadczonego instruktora.A zaawansowany Pilates to dynamiczna i wyczerpująca gimnastyka . Doskonała!

Dzidka
|

Kluby są w całej Polsce, wpisz w wyszukiwarkę nazwę swojego miasta + fitness klub powinny ci wyjść adresy i ich oferta. Powodzenia

moniss
|

Gdzie są te kluby czy coś??
I skąd mam wiedzieć co trzeba wykonywać?? Pomocy mam 15 lat i ważę 70 kg.

ewa
|

chodzę do fitnes klubu na aerobik ale korzystam też z pilatesu by się porozciągać. ważne są uwagi trenerów dotyczące obciążania kolan gdyż można sobie zaszkodzić, pozdrawiam