Joanna Jędrzejczyk – trening szybkości i siły z mistrzynią MMA

Joanna Jędrzejczyk to polska zawodniczka mieszanych sztuk walki i wielokrotna medalistka organizacji UFC. Na swoim koncie ma przeważającą liczbę wygranych walk, a ciężka praca, wytrwałość i uśmiech, to jej znaki rozpoznawcze. Joanna Jędrzejczyk słynie z profesjonalnego podejścia do treningów oraz diety i chętnie dzieli się swoimi radami i wskazówkami z innymi. Dowiedz się więcej o polskiej mistrzyni oraz poznaj jej dietę, treningi i przygotowania do walk.

Spis treści:

  1. Joanna Jędrzejczyk - kim jest?
  2. Joanna Jędrzejczyk - treningi
  3. Joanna Jędrzejczyk - przygotowanie do walki
  4. Joanna Jędrzejczyk - dieta

Joanna Jędrzejczyk należy do federacji Ultimate Fighting Championship i od lat związana jest ze sztukami walki. Próbowała wielu stylów i odnosiła w nich liczne sukcesy, ale to właśnie MMA skradło jej serce. Kiedy w 2017 roku po raz pierwszy doświadczyła przegranej, na chwilę jej gwiazda przygasła. Ale nie trwało to długo, ponieważ Joanna stała się jeszcze silniejsza i znów będzie walczyć o zwycięski pas!

W mediach społecznościowych bardzo chętnie dzieli się relacjami z przygotowań do grudniowej walki oraz przepisami z przykładowymi posiłkami i szczegółami jej diety. Joanna Jędrzejczyk może być dla nas prawdziwą motywacją w zdrowym stylu życia. Zainspirujmy się!

Joanna Jędrzejczyk - kim jest?

Joanna Jędrzejczyk urodziła się 18 sierpnia 1987 roku w Olsztynie i jest polską zawodniczką boksu, muay thai, kick-boxingu i mieszanych sztuk walki (MMA). Jest trzykrotną mistrzynią świata, dwukrotną mistrzynią Europy, czterokrotną amatorską mistrzynią świata, trzykrotną mistrzynią Europy i pięciokrotną mistrzynią Polski w boksie tajskim. Co więcej, Joanna Jędrzejczyk jest pierwszą Polką w organizacji Ultimate Fighting Championship należącą do mieszanych sztuk walki i mistrzynią tej organizacji w wadze słomkowej w latach 2015-2017.

Joanna stoczyła łącznie 18 walk, a 15 z nich wygrała (4 przez nokauty!) i chyba nikt nie ma wątpliwości, że to prawdziwa fighterka. Jej przygoda ze sportami walki zaczęła się, kiedy Joanna miała 16 lat i poszła na pierwsze zajęcia boksu tajskiego, ponieważ chciała zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Z tej, można by po latach stwierdzić, błahej przyczyny narodziła się największa polska gwiazda sportów walki.

Joanna Jędrzejczyk prywatnie jest bardzo serdeczną i wrażliwą kobietą, co często dziwi ludzi, którzy spotykają ją poza ringiem. Joanna przyznaje, że lubi „dostawać i oddawać”, ale tylko w oktagonie w charakterze sportowym. Na co dzień stroni od przemocy, a wszystkie konflikty załatwia słowem, a nie siłą. Pięściarka broni też praw kobiet, zwierząt i słabszych – często pojawia się na marszach i protestach oraz nie stroni od wypowiadania się w obronie innych.

Co do swojego wyglądu Joanna Jędrzejczyk ma określone zdanie – nie lubi patrzeć na siebie po walce i woli bardziej kobiecą stronę siebie. W przyszłości chce mieć dzieci, męża i dom z prawdziwego zdarzenia, ale zanim to nastąpi chce jeszcze trochę powalczyć o swoje.

W 2017 roku nastąpił przewrót w jej karierze – Joanna przegrała walkę z Rose Namajunas, a było to po raz pierwszy w jej karierze w federacji MMA. Później przegrana powtórzyła się w rewanżu, a kolejna przegrana walka nastąpiła przy starciu z Valentiną Szewczenko w 2018 roku. Joanna Jędrzejczyk nie nazywa tego porażką, ponieważ byłoby tak dopiero wtedy, gdyby ostatecznie się poddała, jednak pięściarka podejmuje bokserskie rękawice i chce jeszcze raz powalczyć o bokserski pas.

Joanna Jędrzejczyk - treningi

Joanna Jędrzejczyk chętnie wrzuca na portale społecznościowe relacje ze swoich treningów, ale w sieci można też znaleźć kilka specjalnie przygotowanych zestawów treningowych, które polecane są dla każdej osoby chcącej zadbać o swoje ciało i kondycję. Poznaj najpopularniejsze filmy z ćwiczeniami polskiej mistrzyni MMA!

Trening cardio

Trening cardio w wykonaniu zawodniczki MMA składa się z ćwiczeń wytrzymałościowych, które doskonale pobudzają metabolizm. Trening rozpoczyna się od boksowania i kolejno przechodzi do: pajacyków, unoszenie kolan do klatki i do boku, przeskoków nóg przód-tył i do boków oraz zbliżania łokcia do kolana z jednoczesnymi podskokami.

Trening na brzuch

Trening na brzuch przygotowany przez Joannę składa się z pięciu ćwiczeń wzmacniających: rowerka w pozycji leżącej i wznosów tułowia, wznosów tułowia do prostych nóg w górze, ruchów tułowia do boków w pozycji wiosłowania, unoszenie rąk do klatki w pozycji deski, deski tyłem z naprzemiennym wyprostem nóg.

Trening na nogi

Trening na nogi Joanny to pięć ćwiczeń zwiększających siłę dolnych partii ciała. Kolejno: przysiad z wymachem nogi do boku, wymachu nogi do tyłu, wykopy nóg, przysiad i wykop nogi w przód, przeskoki z utrzymaniem gardy.

Joanna Jędrzejczyk - przygotowanie do walki

Joanna Jędrzejczyk przed walką stawia na szkolenie techniki w oktagonie oraz treningi wzmacniające ciało także poza ringiem. W treningach przygotowujących do walk Joanny Jędrzejczyk nie braknie ćwiczeń doskonalących samą technikę walki: kopnięć, ciosów, uników itp. Joanna wówczas szkoli się z trenerem lub trenuje technikę na worku. Jednak to nie wszystko!

Pięściarka doskonali swoją siłę i wytrzymałość nie tylko na ringu. W treningu Joanny Jędrzejczyk możemy znaleźć wiele ćwiczeń siłowych, szybkościowych i wytrzymałościowych takich jak przysiady ze sztangą, martwe ciągi, sprinty, ćwiczenia wielostawowe, trening z taśmami i gumami, trening kalisteniki. Żeby poradzić sobie na ringu i wygrać walkę, Joanna musi trenować swoje ciało w różnych warunkach i z różnym natężeniem intensywności. Z tego względu pięściarka nie stroni od treningu kardio i treningu interwałowego, które wzmacniają jej wydolność tlenową i beztlenową.

Czytaj też: Testy na wydolność

Kilka miesięcy przed walką to bardzo ciężki okres przygotowawczy, a Joanna Jędrzejczyk trenuje wtedy nawet 5 razy w tygodniu. Dopiero na krótki czas przed walką pozwala sobie na zasłużony relaks i regenerację potrzebne, by odzyskać siły witalne i komfort psychiczny.

Czytaj też:
Trening bokserski w domu - ćwiczenia dla początkujących
Boks - technika. Nauka podstawowych ciosów bokserskich

7 ćwiczeń z workiem bokserskim dla kobiet

Joanna Jędrzejczyk - dieta

W diecie Joanny Jędrzejczyk można znaleźć wszystko, ponieważ sportsmenka nie stroni od kalorii. Potrzebuje ich, aby mieć siłę do walki na ringu. Mimo wszystko tuż przed zawodami Joanna Jędrzejczyk musi dbać o to, by zbijać wagę, ponieważ ważenie przed walką jest bardzo istotne – od tego zależy, czy zawodniczka będzie mogła startować w danej kategorii.

Joanna Jędrzejczyk w swojej diecie szczególną uwagę poświęca białku i tłuszczowi. Joanna radzi, aby węglowodany zawsze łączyć z aktywnością fizyczną. Jeśli je spożywamy, to róbmy to przed i po treningu, a raczej unikajmy w ciągu dnia. W diecie o węglowodany nie trudno, są w prawie każdym produkcie, czy posiłku, więc warto skupić się na dwóch pozostałych makroelementach.

Joanna na śniadanie preferuje owocowe owsianki z dodatkiem bakalii lub jajka sadzone z pomidorami i świeżym awokado. Często jada także pełnoziarniste placki oraz wytrawne omlety z zieleniną, orzechami i świeżymi warzywami.

Na obiad sportsmenka bardzo często jada pełnoziarniste kasze, chude mięso, tofu lub zielone warzywa gotowane na parze. Zaś w porze wieczornej na jej talerzu można znaleźć zupy krem, np. z dyni czy brokułów, oraz wszelkiego rodzaju smoothie i koktajle warzywno-owocowe.

Na Instagramie Joanny Jędrzejczyk można śledzić jej przykładowe posiłki. Znajdziemy tam między innymi dania z kuchni tajskiej, tosty z owocami, śniadania białkowo-tłuszczowe z jajek i awokado, sushi, sałatki z owocami morza, warzywa gotowane na parze, chude mięso z warzywami i inne.

Joanna nie stroni także od wysokokalorycznych posiłków, np. hamburgerów, pizzy czy zapiekanek, ale pod jednym warunkiem – takie danie musi być powiązane z aktywnością fizyczną i - co ważne! - nigdy przed zawodami.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE