Skalpel 2 Ewy Chodakowskiej: na czym polega trening i jakie są jego efekty?

2017-07-25 15:49 Anna Sierant

Skalpel 2 Ewy Chodakowskiej to zestaw ćwiczeń, który znalazł się na pierwszej autorskiej płycie znanej trenerki. Fanki nazywają Skalpel 2 "treningiem z krzesłem", ponieważ stanowi ono niezbędny element tego programu ćwiczeniowego. Przeczytaj, na czym polega Skalpel 2 i jakie przynosi efekty!

Skalpel 2 Ewy Chodakowskiej to trening mniej znany niż pierwsza wersja Skalpela, o której sama trenerka mówi, że już od lat cieszy się niezmienną popularnością wśród jej fanek. Oba programy treningowe mają na celu wysmuklenie sylwetki, jednak prezentowane w nich ćwiczenia różnią się od siebie – Skalpel 2 opiera się bowiem na ćwiczeniach z krzesłem.

Skalpel 2 zawiera przede wszystkim ćwiczenia modelujące sylwetkę.

Skalpel 2 jest treningiem zarówno dla początkujących, średnio zaawansowanych, jak i tych, którzy ćwiczą od bardzo dawna. Jego zadanie to wyszczuplenie i wysmuklenie sylwetki, a także wzmocnienie mięśni. W Skalpelu 2 Ewa Chodakowska prezentuje ćwiczenia o wysokiej intensywności, jednak łatwe do wykonania. Cały trening, włącznie z rozgrzewką, trwa około 30 minut. Każdemu ćwiczeniu towarzyszy licznik informujący o tym, ile wykonaliśmy już powtórzeń.

Skalpel 2 Ewy Chodakowskiej: na czym polega?

Intro

Jeszcze zanim Ewa przystąpi do ćwiczeń, kieruje do swoich fanek kilka motywacyjnych słów. Przede wszystkim podkreśla, by potraktować Skalpel 2 jako formę relaksu.

Rozgrzewka

Skalpel 2 rozpoczyna rozgrzewka, którą ćwiczące z Chodakowską dziewczyny oceniają jako spokojną i mało męczącą. Trwa 4,5 minuty, składają się na nią m.in. trucht w miejscu, wymachy, krążenia nóg i ramion.

Trening właściwy

Skalpel 2 składa się z 3 serii, a w każdej z nich wykonujemy po 3 lub 4 ćwiczenia (3 wtedy, gdy w konkretnym ćwiczeniu musimy zmienić stronę), które powtarzamy 15 razy.

Pierwsza seria

Pierwszą serię fani Skalpela 2 określają jako najłatwiejszą – zwłaszcza osobom zaawansowanym w ćwiczeniach ma ona nie sprawiać żadnych problemów. Jak w każdej z rund, w tej również znajdziemy modyfikacje znanych ćwiczeń, które wykonujemy z krzesłem, w tej m.in. czekają na nas przysiady i planki.

Aby uzyskać jak najlepsze efekty, ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu.

Druga seria

Druga seria Skalpela 2 jest zdecydowanie trudniejsza, zaczyna się od ćwiczenia uważanego przez fanki Chodakowskiej za najbardziej wymagające w całym programie – przysiadu na jednej nodze z siadaniem na krześle. Później mamy kolejną wersję deski i kolejne ćwiczenie na brzuch.

Trzecia seria

W trzeciej serii znajdziemy często wykorzystywane przez trenerkę wykroki, a oprócz nich brzuszki i bardzo wymagające pompki na krześle.

Po trzech seriach ćwiczeń czeka na nas rozciąganie. Do Skalpela 2 Ewa Chodakowska dołączyła również krótki film z backstage’u – możemy więc zobaczyć, jak wyglądało przygotowywanie wideo.

Sprawdź też: Kick fit - na czym polega nowy trening Ewy Chodakowskiej?

Rozgrzewka z Ewą Chodakowską

Przygotuj się do ćwiczeń razem z trenerką!

Efekty Skalpela 2

Jakich efektów można się spodziewać po ćwiczeniu Skalpela 2? Przede wszystkim lepszej kondycji i smuklejszej sylwetki – zwłaszcza szczuplejszego brzucha i nóg. Nogi, podobnie jak i ręce, stają się również bardziej wyrzeźbione. Jak zaznacza sama Chodakowska, "po 10 treningach poczujesz różnicę, po 15 ją zobaczysz, a po 20 będziesz mieć nowe ciało". Fanki trenerki, które ćwiczyły 5 razy w tygodniu w ciągu 3 tygodni schudły około 3,5 kg.

Kobiety wykonujące ćwiczenia ze Skalpela 2 oceniają trening jako łatwy, zwłaszcza w porównaniu z innymi programami Chodakowskiej.

Warto wiedzieć

Skalpel 2 ukazał się na jednej płycie z innym programem Ewy Chodakowskiej – Szok Trening. Te ćwiczenia przeznaczone są dla osób zaawansowanych i średnio zaawansowanych, a są ułożone tak, by spalały jak najwięcej kalorii i przyspieszały metabolizm. Szok Trening składa się z trzech części: pierwsza nastawiona jest na spalanie, druga na ćwiczenia brzucha i grzbietu, a trzecia skupia się na udach i pośladkach. Każda z rund trwa 4 minuty, a cały trening - 30 minut.

Pomiędzy ćwiczeniami nie ma przerw, odpocząć możemy jedynie między seriami. W Szok Treningu znajdziemy takie ćwiczenia jak: skręty tułowia, wykroki, podskoki, pompki na kolanach, przysiady, planki.

Fanki Ewy Chodakowskiej oceniają Szok Trening jako bardziej wymagający niż Skalpel 2.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE