Trening fitness w domu: opis najlepszych trenerek

2020-03-16 11:51 Justyna Smolińska

Kto dziś nie trenuje fitnessu w domu? Ćwiczenia na filmikach online to aktywność jest idealna np. dla zabieganych. Trenerek fitnessu online nie brakuje, ale czy są rzeczywiście skuteczne i z którą z nich najlepiej zacząć swoją przygodę z aktywnością? Zobaczcie nasze typy!

To, że Ewa Chodakowska – czołowa trenerka fitnessu w każdym domu w naszym kraju odniosła tak spektakularny sukces medialny nie znaczy, że właśnie z nią powinnaś zacząć swoją przygodę z fitnessem, choć na początek polecam! Może się zdarzyć, że zwyczajnie się nie polubicie. Aby odnieść sukces, musisz po prostu działać! Z kim to zrobisz, zależy od twoich upodobań. Ty i twoja personalna trenerka fitness online – musicie się „dogadać”!

Nie jest też powiedziane, że musisz być wierna jednej trenerce fitnessu, choć pewnie tak się stanie, jeśli przypadnie ci do gustu. Dla swojego dobra możesz przeplatać sobie poszczególne rodzaje treningów, a dla uniknięcia monotonii - spróbować ćwiczyć z różnymi osobami. Kluczem do sukcesu jest znalezienie ulubionej aktywności, a najlepiej kilku. Kiedy wpadniesz w rytm, organizm sam będzie domagał się ćwiczeń i określonej aktywności na konkretne partie ciała. Wtedy łatwiej będzie ci dobierać aktywność, a wybór trenerki fitnessu online stanie się sprawą drugorzędną, ale od początku.

Ewa Chodakowska królowa trenerek fitnessu online

Naczelna motywatorka kraju. To ona porwała tłumy do aktywności, ale niektórzy twierdzą, że tylko dlatego że była pierwsza. Ja uważam, że po prostu ma bardzo dobre podejście i potrafi zmotywować jak nikt inny. Ewa ma umiejętność wyczuwania momentów słabości, wie kiedy podczas ćwiczeń popełnia się najwięcej błędów i zwyczajnie o tym mówi – to dlatego mamy wrażenie, że z monitora mówi dokładnie do nas. Jej treningi online są bardzo dobre na początek nie tylko dlatego, że motywują, ale też dlatego, że są tak opracowane, że działają ogólnie wzmacniająco na całą sylwetkę – na początek treningów w domu są idealnie! Ale uwaga! Warto zacząć od nieco spokojniejszych jak Secret czy Skalpel – Turbo wyzwanie czy Killer są przeznaczone dla bardziej zaawansowanych.

Czytaj również: Fit Lovers - kim są i jakie efekty dają ich ćwiczenia?

Mel B – od piosenkarki do trenerki fitnesu online

Niektórzy zarzucają jej zbyt małą liczbę powtórzeń (co nie pozwala na osiągnięcie efektów) oraz brak rozgrzewki. Tym ostatnim bym się jednak nie martwiła, bo rozgrzać się zawsze można wykonując np. zwykłe pajacyki. Poza tym możemy także skorzystać z gotowych programów z samą rozgrzewką – dlatego to raczej marna wymówka. O czym jednak warto pamiętać planując swoje domowe treningi? Treningi z Mel B charakteryzują się tym, że są opracowane na konkretne partie ciała – nie jest więc to taki gotowiec jak u Chodakowskiej. Dlatego, choć trening z Mel B jest dosyć energetyczny i ciekawy, polecam go dziewczynom już na pewnym etapie świadomości własnego ciała i aktywności – by dobierać trening do własnych potrzeb i by robić to rozsądnie.

Tiffany Rothe – specjalistka wśród trenerek fitnessu w walce z boczkami!

Tyle się naczytałam o tych słynnych „boczkach Tiffany”, że postanowiłam spróbować! Nie wiem jeszcze co na to moje boczki, ale ćwiczenia zaliczam do udanych! Trening trochę o charakterze interwałowego – ćwiczenia wzmacniające przeplatane kondycyjnymi, ale niezbyt męczące. Fajne jak na początek, ale też jako uzupełnienie treningu dla bardziej zaawansowanych! No i te ruchy bioder! Jeśli lubisz taniec i np. zumbę – poćwicz z Tiffany. Nie będziesz żałować! Bardzo pozytywna osoba.

Anna Lewandowska i Sylwia Szostak – bo w treningach domowych technika jest także bardzo ważna

Choć bardzo cenię obydwie trenerki, nie znalazłam wystarczającej motywacji w ich ćwiczeniach. Jeśli zależy nam na perfekcyjnej technice treningu, polecam jak najbardziej. Czasem jednak potrzeba więcej energii, szczególnie na początku fitnessowej drogi. Komu poleciłabym te treningi? Chyba osobom bardzo zdyscyplinowanym i z pewnym dorobkiem treningowym, a przede wszystkim z wiedzą po co i dla jakich efektów wykonują dane ćwiczenia. Dziewczyny na pewno uczą techniki, wytrzymałości i wytrwałości, a motywująco działa samo oglądanie ich pięknych sylwetek.

Natalia Gacka – treningi online w zaciszu domowym i nie tylko

Uwielbiana przez kobiety ale i mężczyzn. Niezwykle skromna dziewczyna, choć ma swoim koncie naprawdę duże efekty – została mistrzynią świata w fitnessie sylwetkowym! Jej treningi są bardzo precyzyjne, większość prezentowanych jest w jej własnym mieszkaniu, z wykorzystaniem dostępnych zawsze pod ręką sprzętów,takich jak krzesło, butelki z wodą. Choć Natalia trenuje z niezwykłą lekkością, nie dajcie się zwieźć pozorom – ale czego się nie robi dla tych pośladków! Natalii często towarzyszy jej kot – Fit Kot. Ćwiczenia przygotowane i prezentowane są naprawdę bardzo profesjonalnie. Myślę, że niektóre treningi można śmiało wykonywać już na początku swojej fitnessowej drogi – tylko pamiętajcie o rozgrzewce – najlepiej też z Natalią. Jest ogień! I moc!

Sylwia Wiesenberg – treningi online w oparciu o metodę Tonique

Sylwia jest osobą o bardzo charakterystycznej charyzmie. Albo pokochasz ją od razu, albo wcale. Jest autorką popularnej za oceanem metody Tonique. Jej głównym założeniem jest praca przede wszystkim nad pośladkami i udami (przysiady i wykroki) – wszystko poprzedzone jest bardzo intensywną rozgrzewką aerobową, a zakończone rozciąganiem, ale także w wersji dynamicznej. Metoda tak silnie opiera się na treningu pośladków i ud, gdyż Sylwia uważa, że to one są „ramą” naszego ciała i jego strategicznym punktem. Mimo że trening z Sylwią wygląda niewinnie, polecam go osobom już na pewnym stopniu zaawansowania. Przyglądając się jej figurze aż trudno uwierzyć, że ta kobieta ma dwójkę dzieci!

Kayla Itsines - Australijka, która zmotywowała do ćwiczeń cały świat

Kayla Itsines przyszła na świat w 1991 roku, a już może się poszczycić rzeszami fanek w mediach społecznościowych - wszystko dzięki skuteczności proponowanych przez nią ćwiczeń. Australijka zadebiutowała e-bookiem "Bikini Body Guide", w którym prezentuje 12-tygodniowy program treningowy, pozwalający skutecznie pozbyć się cellulitu, ujędrnić pupę i uzyskać płaski brzuch, czyli sylwetkę, o jakiej marzy wiele kobiet. Kayla podkreśla, że ćwiczeniom musi towarzyszyć właściwa dieta, dlatego wydała również przewodnik po zdrowym odzywianiu "H.E.L.P. Nutrition Guide". Motywująco na kobiety dopiero zaczynające swoją treningową przygodę z Kaylą Itsines działają też liczne metamorfozy ćwiczących z nią pań, których zdjęcia umieszcza w swoich mediach społecznościowych. Kayla podkreśla, że kluczem do sukcesu jest wytrwałość w ćwiczeniach, ale także "mierzenie sił na zamiary" - unikanie zbyt częstych i zbyt intensywnych jak na naszą obecną kondycję treningów.

Jillian Michaels: specjalistka od spalania tłuszczu i wyrzeźbionej sylwetki

Jillian Michaels to z kolei trenerka z wieloletnim doświadczeniem, której rozpoznawalność przyniosło sędziowanie w programie telewizyjnym dla osób odchudzających się - "The Biggest Loser". Najpopularniejszym programem treningowym Jillian Michaels jest 30 Day Shred - powodujący zrzucenie nawet 9 kg w 30 dni, a także ubytek centymetrów w tak ważnych partiach ciała jak brzuch, uda, biodra. 30 Day Shred to połączenie ćwiczeń wzmacniających i aerobowych, które daje spektakularny efekt, co potwierdzają tysiące fanek trenerki. Kobiety cenią Jillian za jej energię, żywiołowość, za to, że na towarzyszącym jej ćwiczeniom filmach potrafi świetnie zmotywować do pracy, śmiejąc się, krzycząc, ale także chwaląc trenujące z nią osoby za wytrwałość. Co ważne, Jillian dokładnie też informuje kobiety, w jaki sposób poprawnie wykonać konkretne ćwiczenie.

To ci się przyda

Treningi w domu - ile ćwiczyć na początku?

Zaleca się by na początku ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu po około 30 minut, a nawet rzadziej, jeśli do tej pory nie ćwiczyliśmy wcale lub okazjonalnie. Taka „rozbiegówka” bardzo potrzebna jest organizmowi. „Rest day” stosują nawet najbardziej zaawansowani. Nie porywaj się z motyką na słońce, bo zwyczajnie stracisz zapał już po kilku tygodniach. Jeśli koniecznie codziennie chcesz robić coś dla siebie, w dzień wolny od treningów planuj sobie dietę (rozpisuj posiłki na tygodnie, uwzględniając swoje zapotrzebowanie kaloryczne) lub planuj treningi na poszczególne części ciała i rodzaje aktywności na wybrane dni.

Wybierz rodzaj ćwiczeń dla siebie

To chyba ważniejsze od tego z kim ćwiczymy. Jeśli chcesz zgubić zbędną tkankę tłuszczową, pamiętaj o ćwiczeniach aerobowych i interwałowych – rewelacyjne efekty osiąga się też ćwicząc tabatę (świetne propozycje tego treningu ma Natalia Gacka) - jeśli chcesz zadbać o także o kondycję, nie tylko sylwetkę, włącz do swojego tygodniowego planu także ten rodzaj treningów. Jeśli twoim zamiarem jest wyrzeźbić sylwetkę, pamiętaj o ćwiczeniach ABS (najlepiej z obciążeniem), a także siłowych. Dokształcaj się, by przyspieszyć efekty swojej pracy i aby nie zrobić sobie krzywdy!

Zanim zaczniesz ćwiczyć, rozgrzej się!

Niektóre z pokazów treningowych nie zawierają rozgrzewki. Kiedyś jej stosowanie wydawało się zbędne, ale jeśli naprawdę chcesz osiągniesz efekty, dobrze przygotuj się do treningu – to nie jest bez znaczenia. Nieprzygotowane ciało jest bardziej podatne na kontuzje.

Technika treningów sprzyja lepszym efektom!

Technika jest ważniejsza od liczby powtórzeń. Tylko właściwe wykonywanie ćwiczeń zaprowadzi nas do wymarzonego celu. Pracuj nad techniką – staraj się wczuć w pracę własnych mięśni, obserwuj ciało, słuchaj wskazówek i rad od najlepszych. Pracuj nad oddechem i właściwym spięciem mięśni – bezmyślne naśladowanie ruchów nie da ci zadowalających efektów i szybko możesz się zniechęcić.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE