Turbo Spalanie Ewy Chodakowskiej – efekty i zasady treningu

2019-10-30 9:05 Karolina Gołoś

Turbo Spalanie to jeden z najpopularniejszych zestawów treningowych Ewy Chodakowskiej. Pierwsze efekty daje już po miesiącu regularnych ćwiczeń, a nastawiony jest na jak najszybsze zgubienie zbędnych kilogramów. Na czym polega Turbo Spalanie? Komu jest polecane i jakie dokładnie daje rezultaty?

Spis treści

  1. Turbo Spalanie: na czym polega?
  2. Turbo Spalanie: 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej
  3. Turbo Spalanie: efekty
  4. Turbo Spalanie na brzuch i nogi

Turbo Spalanie Ewy Chodakowskiej to jeden z jej trudniejszych programów treningowych, dlatego polecany jest szczególnie tym osobom, dla których fitness nie jest obcy. Amatorzy, którzy dopiero chcą zacząć i zdecydują się na ćwiczenia z Ewą Chodakowską, mogą mieć spore problemy z przebrnięciem przez cały plan treningowy.

Czytaj też: Jak ułożyć plan treningowy?

Turbo Spalanie: na czym polega?

Tajemnica skuteczności Turbo Spalania tkwi w interwałach i braku przerw między ćwiczeniami, które przedzielone są wysiłkiem typu kardio (marsz). Podczas dziewięciu rund wzmacniamy wszystkie partie mięśni ciała, ze szczególnym naciskiem na mięśnie brzucha.

W każdej rundzie wykonujemy jedynie dwa ćwiczenia - po około 20 sekund każde. We wszystkich rundach, nie robiąc przerw, wykonujemy 4 serie ćwiczeń. Między rundami możemy pozwolić sobie jedynie na 10-sekundowy marsz. Efektywność 45-minutowego treningu zależy głównie od tempa i staranności wykonywania zadań.

Czytaj też: Przykładowe ćwiczenia kardio w domu

Turbo Spalanie: 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej

Ważne

Wykonując ćwiczenia, zawsze pamiętajmy o prawidłowym oddechu. Podczas ćwiczeń siłowych wydech należy robić w momencie największego spięcia mięśni, bo zwiększa to efektywność ich pracy.

Turbo Spalanie: efekty

Aby trening był efektywny należy go powtórzyć minimum 2 razy w tygodniu, choć oczywiście najlepsze rezultaty przyniesie ćwiczenie co drugi dzień.

Już po miesiącu z Turbo Spalaniem można stracić około 3-5 cm z obwodu brzucha oraz zgubić około 3 kilogramów.

Należy jednak pamiętać, że jeśli zależy nam obniżeniu masy ciała, konieczne jest dołączenie do ćwiczeń odpowiedniej diety. Do najważniejszych efektów Turbo Spalania oprócz utraty masy ciała i modelowanie sylwetki należy również poprawa kondycji i wytrzymałości.

Początki pracy z Ewą Chodakowską mogą być sporym wyzwaniem, jednak już po kilkunastu regularnych treningach będziemy w stanie wykonywać poprawnie i w odpowiednim tempie wszystkie ćwiczenia, dzięki czemu wypracowanie kolejnych efektów przyjdzie łatwiej i z większą przyjemnością.

Chcesz spróbować innych treningów? Zobacz, jak ćwiczą:

Sylwia Wiesenberg: Ćwiczenia na płaski brzuch. Sylwia Wiesenberg pokazuje, jak ćwiczyć [WIDEO]

Monika Kołakowska: Monika Kołakowska – ćwiczenia i dieta. Jakie efekty dają jej treningi?

Turbo Spalanie na brzuch i nogi

Turbo Spalanie Ewy Chodakowskiej nie wymaga od ćwiczącego specjalnej gibkości czy zwinności, ale niezbędna jest dość dobra kondycja. W czasie treningu nie ma czasu na przerwy, a ćwiczenia mimo iż proste, angażują wszystkie mięśnie. Podczas treningu Turbo Spalanie pracujemy głównie nad mięśniami brzucha, wykonując "spięcia" na różne sposoby. W treningu spory nacisk kładziony jest także na mięśnie nóg, szczególnie ud, które zaangażowane są m.in. przy wykonywaniu przysiadów.

Czytaj też: "Kick fit" Ewy Chodakowskiej - na czym polega i jakie faje efekty?

    Czy artykuł był przydatny?
    Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

    NOWY NUMER

    W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

    Dowiedz się więcej
    Miesięcznik Zdrowie 12/2019
    KOMENTARZE
    ani
    |

    Interwały? Serio? Jeszcze nie widziałam treningu Ewki, który opierałby się na typowych interwałach. Trening interwałowy (przypomnienie) to taki, w którym przeplatają się ćwiczenia na poziomie 90-100% max tętna z ćwiczeniami delikatniejszymi o 65-70% max tętna. Zwykle stosujemy serie 15s/45s , 30s/60s lub 10s/30s gdzie pierwsza wartość oznacza trening o maksymalnym wysiłku a druga wartość to ćwiczenie lżejsze. Długo można się rozpisywać nad tym jakie przemiany zachodzą po takim treningu w organizmie i jakie są różnice między interwałami intensywnym kardio. a U Ewki to jest intensywny trening parominutowy z 10 sekundowym odpoczynkiem, Bardzo intensywne kardio. Zarówno turbo spalanie jak i rewolucja czy sukces. Taką widzę różnicę. Nie wprowadzajcie czytelników w błąd!

    emilia
    |

    To prawda z początku ciężko, bo turbo spalanie ma dużo ćwiczeń w podporze na rękach. Dziś robiłam i niestety ale zalana potem nie dałam już rady w 30 minucie. Mam nadzieję ,że z czasem wykonam wszystkie ćwiczenia ! Ewka nas katuje , ale dziękuję jej za to !

    syla
    |

    Ona jest niesamowita

    Sara
    |

    Uwielbiam treningi Ewy! Szczególnie ten dla Detocell Academy. Moje pośladki wtedy płoną! ;)