Turbo wyzwanie Ewy Chodakowskiej - zasady, efekty, opinie o treningu

Turbo wyzwanie Ewy Chodakowskiej to kolejna płyta DVD z programem treningowym najpopularniejszej polskiej trenerki fitness. Ćwiczenia zaproponowane przez Chodakowską obfitują w elementy treningu funkcjonalnego i ułożone są w systemie interwałowym. Taka specyfika Turbo wyzwania daje maksymalne efekty - powoduje szybką utratę kilogramów oraz poprawę sprawności fizycznej. Sprawdź, na czym polega Turbo wyzwanie Chodakowskiej oraz poznaj efekty i opinie o tym skutecznym treningu.

Turbo wyzwanie to kolejna propozycja treningowa Ewy Chodakowskiej. Tym razem trenerka zaskakuje nas mnogością i częstotliwością ćwiczeń - od podporów i powtórzeń na macie po burpeesy i sprinty.

Turbo wyzwanie może dawać spektakularne efekty nawet w 30 dni! Warunek jest jeden: trening należy wykonywać 6 dni w tygodniu. Dla jednych to mało, dla innych za dużo - sprawdź czy ty podejmiesz się tytułowego Turbo wyzwania.

Spis treści:

  1. Turbo wyzwanie - na czym polega?
  2. Turbo wyzwanie - efekty treningu
  3. Turbo wyzwanie - opinie o treningu
  4. Turbo wyzwanie - komu jest polecane?

Turbo wyzwanie - na czym polega?

Trening Ewy Chodakowskiej Turbo wyzwanie, jak informuje nas sama okładka płyty DVD, jest pogromcą cellulitu: ma za zadanie zredukować tkankę tłuszczową, przyspieszyć metabolizm oraz pomóc zawalczyć o piękne ciało.

Turbo wyzwanie składa się z 8 rund, a w każdej z nich są 4 ćwiczenia powtarzane 2 razy. Każde z ćwiczeń wykonujemy przez 20 sekund i odpoczywamy 10 sekund. Trening ułożony jest więc w formie interwałów, a charakterystyczny podział czasowy na dwudziestosekundową aktywność i dziesięciosekundowy spoczynek przypomina Tabatę.

Czytaj też: Trening interwałowy - zasady i efekty

Trening Chodakowskiej ułożony jest wedle stałego i dość powtarzalnego schematu. Turbo wyzwanie rozpoczynamy ćwiczeniami aerobowymi, takimi jak sprint, pajacyki, przeskoki i ćwiczenia wielostawowe. Główna, środkowa część płyty, to charakterystyczne w programach treningowych Chodakowskiej deski i podpory oraz ćwiczenia angażujące do pracy całe ciało: przede wszystkim nogi, pośladki i ręce. Trening kończą sekwencje ćwiczeniowe na mięśnie brzucha.

Chodakowska, jak w większości swoich programów treningowych, pokazuje dwie wersje proponowanych ćwiczeń - dla początkujących i dla zaawansowanych. To powoduje, że osoby z kontuzjami lub przeciążeniami stawów nie muszą rezygnować z trenowania. Wersja dla początkujących obfituje bowiem w ćwiczenia bez wszelkich obciążających ruchów i powtórzeń.

Turbo wyzwanie – efekty treningu

Ewa Chodakowska zapewnia ćwiczących o zadowalających efektach Turbo wyzwania możliwych do uzyskania w 30 dni. Na początku programu informuje, że aby to osiągnąć należy ćwiczyć 6 dni w tygodniu. Pod względem zdrowotnym sześć jednostek treningowych w tygodniu to absolutne maksimum możliwego wysiłku fizycznego człowieka, który pragnie zachować swoje zdrowie w dobrym stanie. Oczywiście każdy organizm jest inny, różnimy się od siebie między innymi szybkością regeneracji oraz czasem, w którym uzyskujemy pożądane efekty, ale każdy z nas powinien pamiętać o odpoczynku. Jeśli więc podejmujemy wyzwanie trenowania przez 30 dni 6 razy w tygodniu musimy pamiętać, aby Turbo wyzwanie było jedyną jednostką treningową dziennie.

Zobacz też: Szybki 4-minutowy trening z Ewą Chodakowską [WIDEO]

Efekty, jakie można uzyskać po Turbo wyzwaniu to:

  • przyspieszony metabolizm,
  • znaczna i widoczna utrata nadmiaru tkanki tłuszczowej,
  • zgubienie zbędnych kilogramów,
  • likwidacja cellulitu,
  • wzmocnienie mięśni całego ciała, ze szczególnym zaangażowaniem do pracy mięśni nóg i pośladków oraz brzucha.

Zobacz rundę I Turbo wyzwania [WIDEO]

Turbo wyzwanie - opinie o treningu

Najważniejszym recenzentem programów treningowych Chodakowskiej są ćwiczące z nią dziewczyny. Opinie internautek o Turbo wyzwaniu, zamieszczane na forach i w komentarzach postów w mediach społecznościowych, są bardzo przychylne, jednak trenujący zauważają także kilka drobnych wad.

Oto pozytywne i negatywne aspekty Turbo wyzwania.

Zalety Turbo wyzwania

  • porządna rozgrzewka,
  • duża różnorodność ćwiczeń,
  • atrakcyjny podział czasowy, na 20 sekund aktywności i 10 odpoczynku,
  • dobrze ułożona kolejność ćwiczeń: po wymagających dużej aktywności, np. biegu, zawsze jest ćwiczenie wyciszające, zazwyczaj do wykonania na macie,
  • ćwiczenia angażujące do pracy całe ciało,
  • pokazanie dwóch wersji danego ćwiczenia, tej dla osób początkujących i dla zaawansowanych,
  • przyjemne rozciąganie na koniec treningu.

Wady Turbo wyzwania

  • mało ćwiczeń angażujących mięśnie pleców,
  • niektóre ćwiczenia nie są wystarczająco intensywne,
  • brak dłuższej przerwy na odpoczynek,
  • niedostatecznie tłumaczona technika ćwiczeń.

Sprawdź też: Koktajle Ewy Chodakowskiej na szczupłą sylwetkę [do 300 kcal]

Turbo wyzwanie - komu jest polecane?

Turbo wyzwanie Ewy Chodakowskiej polecane jest przede wszystkim osobom, które szybko się nudzą. Trening ma intensywne tempo, a różnorodność ćwiczeń jest naprawdę duża. Proponowane sekwencje szybko się zmieniają, dzięki czemu trening również szybko mija. To wszystko wpływa na jego dużą atrakcyjność.

Trening polecany jest także osobom, które chcą w szybkim czasie zrzucić zbędne kilogramy i wysmuklić swoje ciało. Jak zapewnia nas Ewa Chodakowska, jest to możliwe w 30 dni. Interwałowy charakter programu dodaje mu atrakcyjności poprzez maksymalne podkręcenie metabolizmu. Dzięki temu pot leje się strumieniami, a efekt przyspieszonej przemiany materii zostaje jeszcze długo po wykonanym treningu.

Turbo wyzwanie to kolejny świetny program Ewy Chodakowskiej, dzięki któremu możesz uzyskać doskonałe efekty w bardzo krótkim czasie.

Czytaj też: Anna Lewandowska - co je i jak ćwiczy? Sekrety wyglądu Ani Lewandowskiej

To ci się przyda

Zobacz pozostałe treningi Ewy Chodakowskiej:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE