CALLANETICS: efekty odchudzające i antycellulitowe już po 10 godzinach ćwiczeń

2014-04-15 10:14 Anna Jakimiuk

Callanetics to jedne z najefektywniejszych ćwiczeń jakie wymyślono. Pierwsze efekty widać już po dwóch tygodniach regularnych ćwiczeń, bo 1 godzina spędzona na callaneticsie to równowartość 20 godzin aerobiku!

Każde zajęcia callanetics składają się z rozgrzewki, ćwiczeń na brzuch, nogi, biodra i rozciągania połączonego z ćwiczeniami relaksacyjnymi, dzięki czemu mięśnie stają się elastyczniejesz, a skóra bardziej napięta, bez konsekwencji rozbudowanej tkanki mięśniowej.

Callanetics: efekty ćwiczeń

Efektem, który widać już po 10 godzinach ćwiczeń jest wyraźna poprawa postawy i lepsze samopoczucie. Sylwetka się wyszczupla, a całe ciało wygląda młodziej – nie bez powodu mówi się o callaneticsie, że „odejmuje” lat. Ćwiczenia te pięknie modelują brzuch, wyszczuplają uda i podnoszą pośladki, a przede wszystkim likwidują cellulit.

Wiele osób wybiera tę metodę ze względu na szybkie efekty odchudzające. Trzeba jednak wiedzieć, że callanetics nie gwarantuje szybkiej utraty wagi, zwiększa tylko metabolizm i redukuje tendencję do odkładania się masy tłuszczowej, a ćwiczenia wzmacniają mięśnie i dzięki temu wygląd sylwetki zmienia się. W rezultacie po kilkudziesięciu godzinach ćwiczeń z powodzeniem można zmieścić się w ubrania mniejsze nawet o nawet o 2 rozmiary! Zdarza się, że waga osoby ćwiczącej callanetics stoi w miejscu przez wiele tygodni, choć wyraźnie widać, że brzuch i uda są szczuplejsze.

Seria ćwiczeń wzmacniających poprawia elastyczność mięśni i koordynację ruchową. W czasie jednej sesji mięśnie są rozgrzewane, wzmacniane i rozciągane, co zapobiega nadmiernej rozbudowie tkanki mięśniowej, a regularne treningi zwiększają siłę i dodają energii.

Ćwiczenia callanetics wzmacniają też mięśnie dna macicy, dlatego pomocne mogą być w łagodzeniu skutków menopauzy i powodują wzrost poziomu libido.

Kiedy widać efekty ćwiczeń?

Zaletą callaneticsu jest to, że efekty ćwiczeń są bardzo szybkie. Już po kilku pierwszych godzinach widać rezultaty na brzuchu i udach. Ale wyraźna zmiana w wyglądzie zauważalna będzie po 10 godzinach.

Jest tylko jeden warunek, który musi być spełniony, żeby osiągnąć zamierzony cel: dokładność. Każde ćwiczenie musi być wykonane ze starannością i zalecaną siłą napinającą mięśnie. Dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęcia sylwetki co kilka treningów - wspomoże to utrzymanie motywacji do dalszych ćwiczeń.

Zalety zdrowotne callaneticsu

1. Callanetics opiera się na ćwiczeniach izometrycznych, które w przeciwieństwie do treningu cardio (np. joggingu lub aerobiku), polegają przede wszystkim na wzmocnieniu mięśni przez ich napinanie przez określoną liczbę sekund. Warto wiedzieć, że w oparciu o zasady izometryczne, konstruowane są także ćwiczenia rehabilitacyjne.

2. Callanetics nie tylko ujędrnia mięśnie brzucha, pośladków i ud, ale i podnosi ogólną wydolność organizmu.

3. Pierwotnym założeniem callaneticsu była poprawa postawy ciała i odciążenie kręgosłupa. Callan Pinckney, autorka metody, układała ćwiczenia z myślą o redukowaniu bólów kręgosłupa. Ich zaletą jest więc to, że w przeciwieństwie do innych ćwiczeń są bezpieczne i praktycznie nie powodują urazów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Renata
|

Mam 53 lata i ćwiczę Callanetics Ćwiczenia są super i wcale nie nudne O efektach jeszcze nie mogę powiedzieć bo to dopiero początki Ćwiczyłam 15 lat temu regularnie i efekt tych ćwiczeń był niesamowity Dlatego postanowiłam to teraz powtórzyć Ćwiczcie bo warto

paulina
|

Ja ćwiczyłam z Mariolą Bojarską na youtube, polecambo po około 2 tygodniach ćwiczeń bez typowej diety brzuch miałam bardziej płaaki niż zawsze

Gosia
|

Może powiedzieć z jakich płyt korzystacie?

ELZBIETA
|

Elizo czytalam Twoj komentarz,prosze napisz jak jest teraz pozdrawiam ela

eliza
|

mam 53 lata i doszlam do wniosku ze trzeba cos ze soba zrobic. Majac 30 lat cwiczylam callan i bylam bardzo zadowolona. Moze ktos w moim wieku zacznie cwiczyc ze mna , bedzie mi raznij bo cwiczenia sa dosc nudne

Kasia
|

mam 40 lat i 73,5 kg. w zeszlym tygodniu przypomnialam sobie o tych cudownych treningach. zaczelam cwiczyc w czwartek, dzis jest poniedzialek i wlasnie skonczylam 4 trening. nareszcie nie mam zakwasow, a czuje, ze zaczynam rozciagac swoje spiete cialo. szkoda, ze Callan juz nie zyje. stworzyla naprawde cos wspanialego. dzieki jej za to. kiedys schudlam prawie 15 kg, cwiczac i dietujac. zobaczymy jakie efekty bede miala 20 lat pozniej.

irena
|

Witajcie! Do callaneticsu wracalam 3 razy, zawsze z pozytywnym efektem.Jedno jest pewne - szczupła, zgrabna, baardzo kobieca sylwetka i brak bolu kręgosłupa. Zawsze, kiedy cwiczyłam mogłam biegać na szpilkach all day!!! w tych cwiczeniach musi cos byc, skoro wiele osob do nich wraca. wazna jest jednak systematycznosc i zasada:rób tyle, ile moźesz.

Ela
|

Ja stwierdziłam, ze po 40 to tylko Callanetics, dba o kręgosłup i ujędrnia. Super, ja schudłam 5kg bez ostrych diet. Kupiłam dvd na allegro i mogę ćwiczyc w domu, zabarc laptopa w podróż. A miejsce zawsze się znajdzie.

Juta
|

Witam, ja również zaczęłam ćwiczyć callanetics. Mam 53 lata i moją motywacją jest 66 letnia znajoma, Ma figurę modelki, wygląda na 40 latkę, Ma płaski brzuch, jędrne ciało i pracuje zawodowo, ćwiczy regularnie 1 x w tygodniu. Ja ćwiczę codziennie od 2 tygodni i już widzę efekty. Pozdrawiam dziewczyny.

mela
|

Właśnie czekam na płytę DVD zakupioną na Allegro. To ostatni dzwonek żebym poprawiła sylwetkę, samopoczucie itd., mam 57 lat i 82 kg. Niestety zawsze byłam leniwa, nigdy nie byłam zgrabna, zawsze pełna kompleksów. Dzisiaj mam więcej tolerancji do mojej figury ale bardzo pragnę zmiany na lepsze i nadzieję widzę tylko w callaneticsie. Jeśli przeczytacie tan komentarz to trzymajcie za mnie kciuki. Ja dziękuję wszystkim za tak szczegółowe i zachęcające wpisy . Wszystkim wytrwałym gratuluję.