Fitness na trampolinie

2016-01-15 0:00 Aleksandra Stolarczyk, psychodietetyk, trener fitness

Jumping fitness, ćwiczenia na trampolinie, to ciekawa alternatywa dla tych, którzy chcą odmiany od zwykłych treningów, a przy okazji aktywności fizycznej po prostu dobrze się bawić.

Trening łączy proste ćwiczenia gimnastyczne z elementami aerobiku przy wykorzystaniu niedużej, jednoosobowej trampoliny ze specjalnymi uchwytami do trzymania. Jest to energetyczna choreografia w rytm szybkiej muzyki połączona z dobrą zabawą. Podczas zajęć wykorzystuje się bieganie w miejscu, wyskoki, podskoki na dwóch lub na jednej nodze i podstawowe ćwiczenia zaczerpnięte z aerobiku. W wersji zaawansowanej można także użyć dodatkowego sprzętu, typu ciężarki, gumy czy piłka lekarska.

W zależności od rodzaju treningu zaangażowane są mięśnie brzucha, kręgosłupa, nóg, pośladków, ramion i mięśnie głębokie. Dzięki połączeniu intensywnego treningu kardio z dobrą zabawą w godzinę można spalić nawet do 800 kcal.
Ten rodzaj ćwiczeń można wykonywać w klubie, a także w domu. Bardzo ważne jest jednak, by wybrać solidną trampolinę, od polecanego producenta.

Uwaga! Lekarze odradzają jumping fitness osobom z dużą nadwagą, zwyrodnieniami stawów, osteoporozą, chorobami układu oddechowego i krążenia.

Więcej w lutowym numerze Zdrowia
w sprzedaży od 15 stycznia

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE