Orbitrek – jakie efekty daje trening na maszynie eliptycznej?

2019-06-04 16:11 Aleksandra Urbaniak

Orbitrek ma przede wszystkim jedną najważniejszą zaletę: efektem treningów na orbitreku jest szybka redukcja tkanki tłuszczowej. Godzina ćwiczeń na orbitreku pozwala spalić nawet 800 kcal. Jednak utrata wagi to nie wszystko – urządzenie wpływa pozytywnie na kondycję mięśni, na układ krążenia, dotlenia i poprawia samopoczucie. Jakie jeszcze efekty dają treningi na tej maszynie?

Efekty treningów na orbitreku mogą zaskoczyć nawet największych sceptyków. Trenażer eliptyczny jest najbardziej wszechstronnym urządzeniem, które angażuje do pracy ponad 90% wszystkich mięśni ciała. Dzięki temu ćwicząc regularnie na orbitreku można liczyć na naprawdę szybkie efekty w redukcji tkanki tłuszczowej i poprawie ogólnej kondycji organizmu.

Miesiąc treningów wystarczy, aby zauważyć spadek obwodów w najbardziej problematycznych obszarach ciała: w pasie, biodrach czy udach. Jeśli trening na urządzeniu połączymy z odpowiednią dietą i ćwiczeniami siłowymi, redukcja wagi będzie bardzo wyraźna.

Zobacz, jakie jeszcze korzyści mogą dać ci ćwiczenia na orbitreku.

1. Efekty ćwiczeń na orbitreku: utrata kalorii

Orbitrek cieszy się największym zainteresowaniem wśród osób, które planują schudnąć. I nic dziwnego, bo trening na tym urządzeniu odznacza się wysoką skutecznością w spalaniu tkanki tłuszczowej. W zależności od wagi oraz indywidualnego tempa metabolizmu, w ciągu godziny treningu można spalić od 500 do nawet 800 kcal. To mniej więcej tyle samo, ile tracimy podczas biegania. Warto jednak zauważyć, że w porównaniu z bieganiem trening na orbitreku jest łatwiejszy i bardziej bezpieczny dla stawów.

2. Efekty ćwiczeń na orbitreku: redukcja tłuszczu wokół pasa

Nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha to najczęstszy problem wśród osób z nadwagą. Zdarza się, że dotyczy nawet kobiet i mężczyzn o szczupłej budowie ciała. Orbitrek znakomicie sprawdza się w walce z tym defektem. Co prawda nie rozbije komórek tłuszczowych tylko w obrębie pasa (tak naprawdę żaden rodzaj ćwiczeń tego nie zrobi), ale zwiększy ogólne tempo metabolizmu. Dzięki temu organizm zacznie pozbywać się tłuszczu z miejsc, w którym jest go najwięcej – przede wszystkim z brzucha, ale także z ud, bioder i ramion.

Sprawdź też: Odstający brzuch - jak się go pozbyć?

3. Efekty ćwiczeń na orbitreku: poprawa wydolności

Wydolność to inaczej zdolność organizmu do podtrzymywania wysiłku o dużej intensywności w długim czasie. Osoby o wysokiej wydolności są odporne na zmęczenie, mają więcej energii i i rzadziej zapadają na choroby serca.

Ćwiczenia na orbitreku stanowią idealny trening wydolnościowy, ponieważ stymulują pracę całego układu krążenia. Dzięki nim serce staje się silniejsze i jest w stanie pompować większe ilości krwi. To z kolei zapobiega rozwojowi groźnych chorób takich jak nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, choroba wieńcowa.

4. Efekty ćwiczeń na orbitreku: wymodelowanie sylwetki

Podczas treningu na orbitreku pracuje większość mięśni ciała. Najmocniej zaangażowane są mięśnie nóg: czworogłowe ud, pośladkowe oraz łydki. Trenażer wzmacnia też ramiona (podczas ćwiczeń trzeba jednak pamiętać o używaniu uchwytów) i brzuch. Tak wszechstronny trening pozwala więc wymodelować większość partii ciała i uzyskać smukłą sylwetkę bez ryzyka rozbudowy mięśni.

Czytaj też: Trening modelujący - 13 ćwiczeń na zgrabną sylwetkę

5. Efekty ćwiczeń na orbitreku: wzmocnienie mięśni

Na orbitreku można przeprowadzać nie tylko treningi wydolnościowe i odchudzające, ale także siłowe. W tym celu należy ustawić duży opór, aby wymusić na mięśniach mocniejszą pracę. W przeciwieństwie do ćwiczeń na spalanie tkanki tłuszczowej, taki trening nie powinien trwać zbyt długo – pół godziny to optymalny czas jego trwania. Po wysiłku koniecznie trzeba wykonać kilka ćwiczeń rozciągających (zwłaszcza nóg), aby nie doprowadzić do przykurczów i przyspieszyć regenerację mięśni.

6. Efekty ćwiczeń na orbitreku: poprawa samopoczucia

Trening na orbitreku to dobry sposób na odreagowanie codziennego stresu. Wbrew pozorom, wysiłek działa na organizm relaksująco – ćwicząc można uwolnić negatywne emocje i oderwać się od negatywnych myśli. Ponadto organizm jest lepiej dotleniony, a to oznacza, że mamy więcej energii, poprawia się nasz nastrój i rzadziej odczuwamy zmęczenie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Paulina
|

No tak. Lepiej szukać gów.... niż pracować nad sobą. I przy tym wszystko krytykować. Szukasz mistrzów ortografii to dołącz do jakiejś grupy ortografii tutaj ludzie szukają sposobu na mniejszą wagę, ortografia im w tym nie pomoże

Svensson
|

Faktycznie coś w tym jest.
Ja ćwicząc na eliptyku słucham zawsze muzyki. Muza połączona z potem naprawdę poprawiają mi nastrój.

Marta eM
|

A r t y k U ł

Aga
|

Ja proponuję wrócić do podstawówki lub zamiast czytać takie "artykóły " kupić słownik !

Lolek
|

Czyli wychodzi na to, ze dalej nic nowego się nie dowiedziałem czego bym nie wiedział, marny ten artykół.

Mojżesz
|

Czyli wychodzi na to że myślenie podczas czytania artykułów to nie najmocniejsza Twoja strona

Ramzes
|

Czyli wychodzi na to, że nadal lepiej jest pobiegać