Strong by Zumba - wzmocnij ciało i spal kalorie w rytm muzyki

2018-06-25 15:56 Monika Żurawska

STRONG by Zumba to zajęcia łączące w sobie elementy treningu siłowego i kardio, z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Muzyka towarzysząca treningom Strong by Zumba idealnie współgra z ćwiczeniami wykonywanymi przez uczestników zajęć. Efekty Strong by Zumba to m.in. wzmocnienie mięśni całego ciała oraz wyrzeźbiona, smukła sylwetka. Poznaj opis zajęć oraz rezultaty, jakie osiągniesz dzięki Strong by Zumba.

Strong by Zumba – opis zajęć

Zajęcia Strong by Zumba łączą w sobie trening siłowy, plyometryczny, funkcjonalny i kardio idealnie zsynchronizowane z muzyką. W porównaniu do klasycznej zumby, w tym treningu praktycznie wyeliminowano ruchy opierające się tylko na tańcu. Ćwiczący pracują z wykorzystaniem masy własnego ciała, poprawiając tonus mięśniowy i wytrzymałość organizmu.

Strong by Zumba to trening intensywny - podczas zajęć można się spocić i wyrobić kondycję. To idealne rozwiązanie dla osób, które lubią treningi obwodowe, ABS, ABT lub aktualnie modny crossfit. Strong by Zumba pozwala uzyskać podobne efekty. Kluczową kwestią jest jednak poczucie rytmu. Ćwiczenia zazwyczaj wykonywane są bardzo szybko, a tempo treningowi nadaje muzyka. Dzięki energetycznym brzmieniom w tle uczestnicy zajęć są w stanie wykonać więcej powtórzeń niż ćwicząc bez muzyki. Każdy skłon, podskok czy przysiad mają odzwierciedlenie w dźwiękach.

Zobacz na wideo 20-minutowy trening Strong by Zumba

Ten 20-minutowy trening z rytmiczną muzyką pomoże ci spalić kalorie, ujędrnić oraz wymodelować całe ciało. Włącz wideo i zacznij ćwiczyć!

Strong by Zumba – efekty

Podczas godzinnych zajęć Strong by Zumba można spalić 800 kcal.

Czy Strong by Zumba daje wyraźne efekty? Opinie o tym programie treningowym krążące w Internecie są w większości pozytywne. Nie bez powodu Strong by Zumba klasyfikowane jest w zestawieniu 10 hitów sportowych, które debiutowały w 2016 roku.

Podczas ćwiczeń wzrasta tętno i zapotrzebowanie na tlen, a poprzez intensywne ruchy w rytm melodii organizm spala kalorie jeszcze przez długi czas po zakończeniu treningu. Przyczynia się to do utraty zbędnej tkanki tłuszczowej oraz wymodelowania i ujędrnienia ciała. Poprzez podskoki rozwija się stabilizacja. Zwinność ćwiczona jest przez szybkie wybicia w boki. Wzmacniana jest także gibkość oraz ogólna koordynacja ruchowa. Wszystko to jest rezultatem motywującego działania muzyki podczas zajęć Strong by Zumba, ponieważ to ona narzuca szybkie tempo ćwiczeń.

Czytaj też: Bungee fitness - na czym polega? Jaka jest cena zajęć?

Kluczową kwestią dla uzyskania widocznych efektów Strong by Zumba jest częstotliwość wykonywanych treningów. Zaleca się ćwiczyć ok. 60 min 3 razy w tygodniu.

Efekty Strong by Zumba zostały potwierdzone naukowo. Przeprowadzono badanie na 23 osobach, które uczęszczały na zajęcia Stron by Zumba 3 razy w tygodniu po 60 minut przez 3 miesiące. Dowiodło ono, że uczestnicy zajęć stracili w tym czasie ok. 3,5 cm w talii i 4,7 cm w obwodzie brzucha.

Czytaj też: Ile kalorii można spalić podczas klasycznej zumby?

Strong by Zumba a zumba klasyczna – różnice

Pomimo posiadania kilku wspólnych cech, Strong by Zumba znacząco różni się od zumby klasycznej. Zumba klasyczna:

  • jest umiarkowanym treningiem kardio dla osób na różnych etapach zaawansowania w ćwiczeniach;
  • stawia na zabawę z wykorzystaniem muzyki latynoamerykanskiej;
  • wspomaga spalanie kalorii i poprawę kondycji, ale nie pozwala uzyskać, np. efektu mocno wyrzeźbionego brzucha;
  • dla osób długo trenujących stanowi (jedynie) dobrą rozgrzewkę przed treningiem właściwym.

W przypadku Strong by Zumba:

  • muzyka narzuca tempo oraz dyktuje czas wykonywanych sekwencji;
  • trening nastawiony jest na wyrzeźbienie określonych partii ciała, np. brzucha, oraz wymodelowanie całej sylwetki;
  • trening jest intensywniejszy niż klasyczna zumba, ale świetnie nadaje się także dla osób początkujących - poziom zajęć jest bowiem dostosowywany do stopnia zaawansowania uczestników.

Sprawdź: ZUMBA - kroki dla początkujących [WIDEO]

Strong by Zumba – przykładowy program treningowy

Zajęcia Strong by Zumba zwykle składają się z następujących elementów:

  1. Rozgrzewka - 10 min.
  2. Trening właściwy - podzielony na 4 części. Obejmuje przysiady, pompki, wykroki, wyskoki, plank w rytm muzyki – 40 min. Pomiędzy kolejnymi częściami jest kilkudziesięciosekundowa przerwa na odpoczynek.
  3. Cool down, tj. rozluźnienie i uspokojenie mięśni – 5 min.

Coraz częściej program Strong by Zumba wprowadzany jest w klubach sportowych lub na siłowniach. Jeśli natomiast trenujesz w domu lub chcesz zobaczyć, jak ten trening wygląda - w Internecie znajdziesz wiele filmików z propozycjami przeprowadzeniach takich zajęć. Pokazują one idealnie jak ludzie trenują w rytm muzyki.

Muzyka do Strong by Zumba

Podczas klasycznych treningów zumby zazwyczaj wybrane piosenki stanowiące tło treningu dobierane są przez trenerów przypadkowo lub motywowane jest to indywidualnymi preferencjami muzycznymi. W Strong by Zumba zestawy ćwiczeń powstają jako pierwsze, a następnie tworzona jest do nich muzyka, która dyktuje tempo treningu. Nie jest to zwykły podkład mający uprzyjemnić ćwiczenia, lecz pomóc nam je wykonywać - rytmiczność muzyki ma wyzwolić w ćwiczących jeszcze więcej energii i motywację do dawania z siebie jeszcze więcej.

Posłuchaj przykładowej muzyki do treningu Strong by Zumba:

Steve Aoki feat. Raja Kumari and Bok Nero - Champion

Krewella - I Got This

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE