ĆWICZENIA na jędrne PIERSI [galeria zdjęć]

2018-07-13 16:01 Aneta Grabowska - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie"

Piersi są nie tylko symbolem kobiecego ciała, ale ozdobą, zwłaszcza jeśli umiejętnie o nie dbasz. A w tym wspomogą cię ćwiczenia ujędrniające biust. Sprawdź na zdjęciach, jak w prosty sposób ćwiczyć w domu, żeby ujędrnić piersi.

ĆWICZENIA na jędrne PIERSI [galeria zdjęć]
Autor: thinkstockphotos.com Z wiekiem piersi opadają - aby zachować ich jędrność, trzeba regularnie ćwiczyć mięśnie klatki piersiowej.

Choć nie masz wpływu na wielkość piersi, bo jest to uwarunkowane genetycznie, to możesz sprawić, że pozostaną jędrne i będą zachwycały urodą bez względu na metrykę.

Dlaczego w wiekiem piersi tracą jędrność?

Z wiekiem zmienia się wewnętrzna struktura piersi. Gdy jesteś młoda, tkanka gruczołowa (odpowiedzialna za wytwarzanie mleka) przeważa w nich nad tkanką tłuszczową, dlatego są one jędrne i kształtne. Później przybywa w nich tkanki tłuszczowej, co powoduje, że biust stopniowo traci sprężystość. Dodatkowo skóra nie jest już tak elastyczna jak dawniej i z trudem utrzymuje piersi (zwłaszcza okazałe) na właściwym poziomie.

Biust wiotczeje też po trosze z twojej winy. Garbienie się, noszenie źle dobranego stanika albo rezygnowanie z biustonosza, gwałtowne tycie i chudnięcie, spanie na brzuchu nie służą dobrej kondycji piersi.

Sprawdź też: Ćwiczenia na garbienie się - ćwiczenia prostujące plecy

Program „naprawy” warto rozpocząć od zmiany złych nawyków i włączenia dobrych dla piersi zwyczajów, jak codzienna pielęgnacja (m.in. masaże chłodnym strumieniem wody). Pamiętaj również, by trzymać się prosto – w ten sposób wzmacniasz mięśnie karku i pleców, a jednocześnie unosisz biust (wydaje się też większy!).

Ćwiczenia, które sprawią, że piersi dłużej pozostaną jędrne

Żeby jednak efekty były trwałe, musisz popracować nad mięśniami. Co prawda same piersi ich nie mają, ale na „wysokim” poziomie utrzymują je mięśnie klatki piersiowej i ramion. Dlatego to właśnie im należy poświęcić uwagę podczas treningu. Nie wolno również zapominać o mięśniach grzbietu, które utrzymują ciało w pionie i nie pozwalają przesuwać się „środkowi ciężkości” do przodu.

Czytaj też: Ćwiczenia na plecy - 10 ćwiczeń wzmacniających mięśnie grzbietu

Doskonałym sportem wzmacniającym wszystkie te mięśnie jest pływanie. Dlatego wykorzystaj lato na regularne kąpiele, a jesienią zapisz się na basen. Świetnie rozwija te partie ciała również wiosłowanie (zarówno w łódce, jak i w klubie fitness) oraz specjalne ćwiczenia na atlasie.

Jeśli chcesz, by twoje piersi były jędrne i ładnie wyeksponowane, regularnie (najlepiej co drugi dzień) wykonuj też ćwiczenia prezentowane na zdjęciach w galerii poniżej. Podczas treningu niezbędne będą hantle ważące 1,5–2,5 kg lub półtoralitrowe butelki z wodą. Ćwiczenia wykonuj wolno i dokładnie.

UWAGA: W większości ćwiczeń pracujesz z obciążeniem. Trenując ze zbyt małym obciążeniem, nie osiągniesz zamierzonych rezultatów. Przerwa między seriami powinna trwać do wyrównania oddechu, nie dłużej niż minutę.

Ćwiczenia prezentuje Katarzyna Łoboda, instruktor fitness.

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
Różyczka89
|

kupiłam go jakoś 3 miesiące temu i jak wcierasz go poprawnie w trakcie masażu plus ćwiczyć to widac fajne rezultaty tak po około miesiącu. ogólnie frashe jest dość spoko bo jeszcze jak robić peelingi z fusów pod kawy to też w kremie jest kofeina :p także więcej chyba już nie trzeba pić kawy :p

Agusia1984
|

Codziennie, po kąpieli ;)

Sevos
|

Agusia1984 - więc jak często smarujesz się tym serum?

Agusia1984
|

frashe mam ale musisz pamiętać żeby stosować go często, bo inaczej nie zauważysz żadnej zmiany. na plus jest jego działanie ujędrniające i wydajność ale nie podoba mi się to że jest taki drogi :( jednak mimo wszystko warto

Milena
|

uzywal ktos tego kremu frashe? jakies opinie?

Iness
|

Reweleacja te ćwiczenia, po miesiącu stosowania piersi jak nowe

kasija
|

Vanessa - najpierw po 10, potem zwiększasz.
Tylko tez nie mozna przesadzac z iloscia. Potem fajnie zrobic masaz - osemki np.
Poza tym pamietajcie, ze cudow nie ma, tzreba ciężkiej pracy i wysilku. Krem tylko NAPINA skórę, a nie POWIEKSZY piersi tak, ze nagle z miseczki A zrobi sie B

Benia
|

Jaśmina, to naprawdę super, że biegasz codziennie i ćwiczysz na siłowni!!! Powodzonka <3

Jaśmina
|

Bardzo fajne ćwiczenia. Niektóre z nich wykonuję już od jakiegoś czasu i rzeczywiście widać efekty. Oprócz tego jeszcze codziennie biegam i ćwiczę na siłowni.

Vanessa
|

Po ile powtórzeń ?;D