Ćwiczenia

Zamiast płakać po rozstaniu z chłopakiem i siedzieć w domu objadając się z rozpaczy słodyczami, lepiej zrób sobie porządny trening! Twój humor poprawi się nie tylko dzięki endorfinom po wysiłku, ale także dlatego, że będziesz widzieć w lustrze, jak piękniejesz ty i twoja sylwetka.
Wyróżniamy 3 typy sylwetki: ektomorfik, mezomorfik i endomorfik (tzw. somatotypy). Rozwiąż test, który pozwoli ci sprawdzić, jaki typ reprezentujesz. Rozpoznanie swojego somatotypu jest istotne, bo od twojej budowy ciała zależy skuteczność ćwiczeń i diety. Inne treningi przeznaczone są dla drobnych dziewczyn o budowie ektomorficznej, a inne dla sylwetki endomorficznej, skłonnej do tycia. Zobacz, jaki masz typ sylwetki i dobierz do niej odpowiedni trening.
Pompki to świetne ćwiczenie na klatkę piersiową, które dodatkowo oddziałuje na biceps i mięśnie stabilizujące. Ważne, by robić pompki prawidłowo, z zachowaniem neutralnej krzywizny kręgosłupa - tylko wówczas ćwiczenie to przyniesie oczekiwane rezultaty. Sprawdź, jak robić pompki i jakie mięśnie pracują podczas ich wykonywania.
Ćwiczenia na obwisłą skórę na brzuchu mają za zadanie spalić tkankę tłuszczową, wzmocnić mięśnie i uelastyczniać skórę w okolicach pasa. Wykonując je regularnie, co najmniej trzy razy w tygodniu, wyszczuplisz oraz ujędrnisz brzuch. Obejrzyj wideo, na którym trenerka Kasia Wanat pokazuje zestaw ćwiczeń na obwisłą skórę brzucha.
Ćwiczenia na sześciopak, wbrew obiegowym przekonaniom, nie powinny obejmować tylko mięśni brzucha. Aby uzyskać upragnioną rzeźbę, trzeba w tym samym czasie wykonywać ćwiczenia na brzuch, trening kardio i trzymać się odpowiedniej diety. Konsekwentne połączenie tych trzech elementów pozwoli już po miesiącu uzyskać zarys sześciopaka na brzuchu.
Zakroki to często spotykane ćwiczenie na siłowniach i klubach fitness. Nic w tym dziwnego – to jedno z najbardziej efektywnych ćwiczeń siłowych! Zakroki mają wiele wariantów, a zakroki z kettlem czy zakroki skrzyżne, to tylko niektóre z nich. Jednak wiele osób wciąż wykonuje je niepoprawnie, co znacznie zmniejsza efekty tego ćwiczenia. Sprawdź, dlaczego zakroki są lepsze od wykroków.
Testy na wydolność służą ocenie kondycji fizycznej, czyli przystosowania organizmu do intensywnego wysiłku. Do najbardziej znanych i sprawdzonych naukowo prób wysiłkowych należą m.in. test Coopera, próba harwardzka, próba Margarii, test Ruffiera. Zobacz, na czym polegają wymienione metody i sprawdź, jaki jest twój poziom wydolności fizycznej.
Swoje tętno maksymalne (HRmax) i spoczynkowe (HRmin) powinien znać każdy sportowiec chcący osiągać coraz lepsze wyniki w swojej dyscyplinie. Wartości tętna mają też ogromne znaczenie w treningu odchudzającym, ponieważ decydują o skutecznym spalaniu tłuszczu. Jak obliczyć tętno maksymalne i spoczynkowe?
ABT to nie tylko ćwiczenia na brzuch i uda. Dzięki nim możesz mieć też jędrne, kształtne pośladki oraz wzmocnić całe ciało. Trenuj ABT - poprawisz swoją kondycję, zdrowie, figurę, ale przede wszystkim samoocenę! Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki możesz trenować w domu albo zapisać się na zajęcia ABT do klubu fitness. ABT to proste i skuteczne ćwiczenia ujędrniające brzuch, pośladki i uda.
Dwie chińskie nastolatki postanowiły wziąć udział w kolejnym z popularnych wśród młodych ludzi wyzwań. Tym razem było to 1000 Squats Challenge. Jednak po zrobieniu 1000 przysiadów nie czuły satysfakcji, a dolegliwości, przez które trafiły na oddział intensywnej terapii.
Ćwiczenie deski (plank) przynosi szybkie i niesamowite efekty wizualne, z tego względu, że do pracy zostaje zaangażowanych wiele partii mięśniowych – mięśnie brzucha, pleców, ramion oraz nóg. Jeśli marzy ci się ładnie wyrzeźbione ciało, wcięcie w talii oraz zgrabne uda, nie wahaj się i zacznij ćwiczyć plank.
Ćwiczenia na pośladki powinna wykonywać każda kobieta, która chciałaby pochwalić się jędrną, uniesioną pupą oraz udami bez cellulitu - bo efektem ubocznym ćwiczeń na pośladki jest też wysmuklenie ud. Dodatkowo, ćwiczenia na pośladki wykonywane jedno po drugim pomagają spalać kalorie i budować mięśnie. Poznaj ćwiczenia na jędrne pośladki i smukłe uda, które wykonasz w domu. W galerii zdjęć sprawdzisz, jak prawidłowo wykonać trening!

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019