Ćwiczenia

Każdy z nas wie, że chodzenie ma dobroczynny wpływ na zdrowie. Zgodnie z zaleceniem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) warto robić co najmniej 10 tys. kroków dziennie. Ile kalorii można więc spalić w trakcie chodzenia? Aby to sprawdzić, najczęściej używamy różnych narzędzi (m.in. kalkulatorów kalorii online, zegarków do fitnessu). Według naukowców mają one zalety, ale niestety ich pomiary nie są zbyt dokładne.
Według najnowszych badań geny odgrywają kluczową rolę w tym, jak organizm reaguje na wysiłek fizyczny. Naukowcy zatem twierdzą, że trening należy dopasowywać do genów. Poniżej znajdziesz więcej szczegółów!
Ćwiczenia rozciągające mięśnie kulszowo-goleniowe, czyli tylnej części ud, powinny być regularnie wykonywane przez osoby pracujące za biurkiem, ponieważ mięśnie te wskutek 8-godzinnego siedzenia są stale skrócone i napięte. Ćwiczenia rozciągające grupę kulszowo-goleniową mogą zapobiec też kontuzjom u sportowców, którzy na co dzień nadwyrężają tę partię mięśniową (np. biegacze). Zobacz przykładowe ćwiczenia na rozciągnięcie tylnej części ud.
Rest day oznacza po prostu dzień odpoczynku. Jest przerwą od wyczerpujących, codziennych treningów, które nadwyrężają organizm. Odpowiedni plan treningowy musi uwzględniać również relaks, dlatego pojęcie rest day powinno być znane każdemu sportowcowi. Jak powinien wyglądać rest day i jak często powinniśmy sobie na niego pozwalać?
Mam 50 lat, 164 wzrostu i ważę 70 kg - kobieta. Pracę mam siedzącą, 3 razy w tygodniu ćwiczę na zestawie Milon 2 treningi w ciągu jednego podejścia. Schudłam 1,2 kg przez 2 miesiące. Jak mam ćwiczyć i obliczyć zapotrzebowanie na kalorie?
Ćwiczenia na odstające łopatki polegają na wzmocnieniu mięśni pleców, brzucha oraz mięśni obręczy barkowej. Aby zlikwidować odstające łopatki należy zadbać o prawidłowe rozciągnięcie mięśni, mobilność stawów oraz skorygowanie proporcji sylwetki. Poznaj najlepsze ćwiczenia na odstające łopatki oraz dowiedz się, jakie są sposoby na zmniejszenie tej dolegliwości.
Aby wyrobić widoczne mięśnie brzucha, najpierw trzeba się pozbyć podskórnej warstwy tłuszczu, który je zakrywa. Warto też poznać ich anatomię i funkcje, ponieważ wyrzeźbione mięśnie brzucha nie tylko ładnie się prezentują, ale także pozwalają uniknąć kontuzji i przeciążeń. Dowiedz się, jak wyrobić mocne mięśnie brzucha.
Katabolizm mięśni to proces rozpadu tkanki mięśniowej, który zachodzi w sytuacji, gdy organizm nie otrzymuje odpowiedniej ilości składników budulcowych. Przed katabolizmem ostrzegają trenerzy, dietetycy, a przede wszystkim producenci suplementów dla sportowców. Ale czy katabolizm mięśni naprawdę stanowi tak duże zagrożenie? Jakie są objawy katabolizmu i co robić, aby nie dopuścić do rozpadu mięśni?
Aby utrzymać organizm w dobrej kondycji, należy dostarczać mu ruchu. Wcale nie trzeba wylewać siódmych potów na siłowni, ale… warto zmienić kilka nawyków i urozmaicić nieco codzienną rutynę. Podpowiadamy kilka sposobów, dzięki którym można zażywać więcej ruchu!
Ćwiczenia o umiarkowanej intensywności są zalecane w celu poprawy snu, a aktywność fizyczna o wysokiej intensywności (HIE) przed snem jest często odradzana. Naukowcy postanowili sprawdzić, czy słusznie.
W leczeniu chorób zwyrodnieniowych stawów wciąż poszukuje się terapii, które nie tylko pomogą zwalczyć ból, ale też uchronią chorego przed trwałym kalectwem. Każda kuracja musi być dobrana indywidualnie.
10 000 kroków to zalecana dzienna dawka ruchu, która pozytywnie wpływa na zdrowie i wygląd sylwetki. Ile kalorii spalisz robiąc codziennie 10 tysięcy kroków? Czy robienie 10 000 kroków dziennie wystarczy, by przyspieszyć odchudzanie i zachować zdrowie? Zobacz efekty regularnych spacerów.

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.