Ćwiczenia

10 000 kroków to zalecana dzienna dawka ruchu, która pozytywnie wpływa na zdrowie i wygląd sylwetki. Ile kalorii spalisz robiąc codziennie 10 tysięcy kroków? Czy robienie 10 000 kroków dziennie wystarczy, by przyspieszyć odchudzanie i zachować zdrowie? Zobacz efekty regularnych spacerów.
Ćwiczenia na równowagę nie tylko poprawiają koordynację ruchową, ale także wzmacniają mięśnie głębokie. Mięśnie te odpowiedzialne są za utrzymanie prawidłowej postawy oraz zapobieganie urazom. Im lepsza równowaga mięśniowa, tym mniejsze ryzyko kontuzji i przeciążeń. Poznaj 6 ćwiczeń, które zwiększą twój zmysł równowagi.
Jak często ćwiczyć? To pytanie zadają sobie osoby chcące schudnąć i wyszczuplić brzuch, trenujący na siłowni, ci, którzy chcą poprawić swoją kondycję, pozbyć się bólu kręgosłupa czy po prostu prowadzić zdrowy tryb życia. Poznaj najnowsze badania naukowe, dzięki którym dowiesz się, ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby zachować formę i szczupłą sylwetkę.
Ile kroków powinniśmy zrobić każdego dnia, żeby można było mówić o umiarkowanej aktywności fizycznej? Okazuje się, że całkiem sporo. I według statystyk Światowej Organizacji Zdrowia na pewno nie tyle, ile robi przeciętny człowiek.
Swoje tętno maksymalne (HRmax) i spoczynkowe (HRmin) powinien znać każdy sportowiec chcący osiągać coraz lepsze wyniki w swojej dyscyplinie. Wartości tętna mają też ogromne znaczenie w treningu odchudzającym, ponieważ decydują o skutecznym spalaniu tłuszczu. Jak obliczyć tętno maksymalne i spoczynkowe?
Czy można ćwiczyć z zakwasami? A może dla własnego zdrowia lepiej zrezygnować z treningu w tym czasie? Kiedy przystąpić do kolejnego treningu, gdy naszym mięśniom towarzyszy ból? Dowiedz się, czy można ćwiczyć z zakwasami i jak wysiłek fizyczny wpływa na objęte bólem mięśnie.
Sposoby na zakwasy pozwolą ci pozbyć się specyficznego bólu, który zwykle pojawia się dzień po intensywnym wysiłku fizycznym. Warto je wypróbować, by choć na chwilę rozluźnić napięte mięśnie i zapomnieć o bólu. Sprawdź, jak pozbyć się zakwasów.
Rozgrzewka na WF powinna składać się z ćwiczeń biegowych podnoszących tętno, ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz takich, które zaangażują do pracy mięśnie najbardziej obciążone podczas treningu. Zobacz przykładowe zestawy ćwiczeń rozgrzewających przed bieganiem, gimnastyką, siatkówką i grą w kosza.
Ćwiczenie deski (plank) przynosi szybkie i niesamowite efekty wizualne, z tego względu, że do pracy zostaje zaangażowanych wiele partii mięśniowych – mięśnie brzucha, pleców, ramion oraz nóg. Jeśli marzy ci się ładnie wyrzeźbione ciało, wcięcie w talii oraz zgrabne uda, nie wahaj się i zacznij ćwiczyć plank.
Słaba kondycja nie dotyczy tylko osób początkujących. Z tym problemem mogą się borykać także osoby regularnie uprawiające sport. Jeśli doskwiera ci zadyszka lub podczas wykonywania ćwiczeń drżą mięśnie, to znak, że czas skupić się nad poprawą kondycji. Czym tak naprawdę jest koncycja? Jakie są sposoby na szybką poprawę kondycji?
Jak zatrzymać młodość? To pytanie spędza sen z powiek niejednej kobiecie. Ba! Lekarze, naukowcy i badacze z różnych krańców świata też się nad tym głowią. I choć nieustannie opracowywane są coraz to nowocześniejsze zabiegi kosmetyczne, wciąż najlepszą receptą na zatrzymanie młodości jest mieszanina zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej i pogody ducha.
Rozciąganie pleców łagodzą bóle pleców i skutecznie im zapobiegają. Jednak uwaga - nie wszystkie ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców są dla każdego. Należy dostosować trening do możliwości. Poznajcie ćwiczenia na rozciąganie pleców.

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.