Ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie kręgosłupa w odcinku piersiowym [ZDJĘCIA]

2018-01-08 10:07 Maria Puchałka

Wypróbuj ćwiczenia, które wzmocnią mięśnie kręgosłupa w odcinku piersiowym. Chcąc zachować prawidłową postawę, zapobiec uszkodzeniom i bólom kręgosłupa, zadbaj o mocne i elastyczne mięśnie przykręgosłupowe. Opisy skutecznych ćwiczeń na mięśnie kręgosłupa w odcinku piersiowym znajdziesz w GALERII ZDJĘĆ poniżej.

Ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie kręgosłupa w odcinku piersiowym [ZDJĘCIA]
Autor: thinkstockphotos.com

Prezentujemy zestaw skutecznych ćwiczeń rozciągających i wzmacniających mięśnie kręgosłupa piersiowego. Ćwiczenia te, polecamy wszystkim, nie tylko osobom cierpiącym na dolegliwości związane z kręgosłupem.

Posłuchaj o ćwiczeniach rozciągających i wzmacniających kręgosłup. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Ćwiczenia mobilizujące kręgosłup piersiowy

  • Pozycja wyjściowa: tzw. ławeczka. Uklęknij na podłodze. Ramiona i uda ustaw prostopadle do podłoża. Głowa jest przedłużeniem linii kręgosłupa. Ruch: Przenieś ciężar ciała na ręce. Prawą rękę wyprostuj i unieś na ok. 30 cm. Śledź wzrokiem unoszoną dłoń. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie lewą ręką. Powtórz 5 razy na każdą rękę.
  • Pozycja wyjściowa: ławeczka. Pamiętaj, by nie odchylać głowy w żadną stronę. Ruch: Zegnij lewą rękę. Ściągnij mocno łopatki. Ramię ułóż wzdłuż boku ciała, dłoń przyciśnij do barku. Napinając kark, skręć głowę w lewo i popatrz na dłoń. Powtórz 5 razy na każdą rękę.

Sprawdź w galerii zdjęć, jak prawidłowo wykonać opisane ćwiczenia.

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup piersiowy

Pozycja wyjściowa w obydwu ćwiczeniach to ławeczka.

  • Ruch: Zrób koci grzbiet – głowę opuść i schowaj między ramionami. Wzrok skieruj na klatkę piersiową. Grzbiet powinien być maksymalnie uwypuklony. Wytrzymuj 5 sekund. Unieś głowę jak najwyżej (wzrok kieruj na sufit). Kręgosłup wygięty maksymalnie w dół. Wytrzymuj 5 sekund. Powtórz 5 razy całe ćwiczenie.
  • Ruch: Staraj się jak najmocniej wygiąć kręgosłup w bok. Skręć głowę w lewo i staraj się spojrzeć przez bark na pośladki. Policz do 10 i wygnij kręgosłup w drugą stronę. Powtórz 5 razy na każdą stronę. Uwaga: nie odrywaj dłoni od podłoża.

      Ćwiczenia rozciągające kręgosłup piersiowy

      • Pozycja wyjściowa: ławeczka. Ruch: Przyjmij tzw. pozycję ślizgawkową – prostuj ręce, kierując je w przód i opuszczaj jak najniżej tułów. Staraj się mostek docisnąć do podłoża. Policz do 10 i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy.
      • Pozycja wyjściowa: Połóż się na prawym boku. Kolana ugięte. Ręce wyprostuj przed sobą, dłonie na wysokości talii. Plecy wyprostowane. Ruch: Lewą rękę przenoś do tyłu, cały czas śledząc wzrokiem lewą dłoń. Połóż ją na podłodze. Obie ręce powinny tworzyć jedną linię. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy i zmień stronę.
      • Pozycja wyjściowa: Usiądź na piętach. Plecy wyprostowane, głowa przedłużeniem linii kręgosłupa. Dłonie złącz za plecami. Ruch: Wyprostuj ręce i staraj się unieść splecione dłonie jak najwyżej. Policz do 5 i odpocznij. Powtórz 10 razy. Uwaga: podczas ćwiczenia nie pochylaj tułowia do przodu.

      Zajrzyj do galerii zdjęć i sprawdź, jak prawidłowo wykonać wszystkie ćwiczenia!

      miesięcznik "Zdrowie"

      Czy artykuł był przydatny?
      Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

      NOWY NUMER

      Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

      Dowiedz się więcej
      Miesięcznik Zdrowie  6/2020
      KOMENTARZE
      Kotka
      |

      Po co wsadzacie opis ćwiczeń bez zdjęć... masamra

      Ewe77lina
      |

      Moje ulubione ćwiczenie to ćwiczenie wyprostu na ręczniki. Zawsze po nim czuję ulgę, najlepiej jednak skonsultować z fizjo

      Lola
      |

      Fachowe rady instruktora fitness? Masakra, ostatnio babka wymysliła tak idiotyczne cwiczenia że wyszłam z okropnym bólem szyi jakbym się celowo garbiła cały dzień. Na szczęście sama lepiej wiem jakie ćwiczenia są dobre na plecy i juz nie łażę po klubach. A fuj.

      ATEM
      |

      Leczenie ruchem ,,,,,,, ja opracowałem ,,,,, przedstawione nauce światowej ,,ale bez diety + ziół nie ma skutecznych wyników ,, NAZWAŁEM ,, MOCOWANIE KRĘGOSŁUPA I STAWÓW ,,,,,,,,, TO TAKŻE NOWOCZESNA NEUROLOGIA ,REGENERACJA NERWÓW CENTRALNYCH 23 DNI KOŚCI 42 DNI ,, TO NOWA EPOKA W MEDYCYNIE ,CHIŃSKA TO CIENKA ,,,,,,POWIATY MIAŁY WDROŻYĆ ,,,,,,,,I PRZYGOTOWAĆ PRODUKTY,,

      leczony
      |

      UWAGA drodzy połamańcy (sam się do was zaliczam)
      Nie wykonujcie ćwiczeń z internetu. Ćwiczenia dobierze wam tylko fizjoterapeuta, dla każdego są inne bo każdy ma różne przypadłości.
      Wtedy dopiero włączcie samozaparcie i solidnie wykonujcie zalecone ćwiczenia.
      Ponadto pierw fizjoterapeuta oceni na podstawie badań MRI i własnego przeglądu kręgosłupa od czego zacząć, bo to, że jedna wizyta pozbawi was bólu (chociaż bywa i tak) jest mało prawdopodobne, na pewno wam ból zmaleje a tu już coś!.
      Fizjoterapeuta jest połowa sukcesu, drugą połową jesteście wy sami i wasza samodyscyplina.
      Na powrót do pełnej sprawności w zależności od rodzaju schorzeń potrzeba może miesiąc, może i kilka miesięcy a nawet rok i więcej.
      A kiedy już zaczniecie się na nowo cieszyć życiem, pamiętajcie o podtrzymaniu tego stanu więc ćwiczenia które na początku sprawiały wam trudność będą łatwizną:-) Tym bardziej ćwiczcie.
      No i nie liczcie za bardzo na fizjoterapeutę z NFZ. Chociaż i tacy bywają dobrzy. Raczej zapłaćcie, bo to i tak się wam opłaca niż czekać pół roku na jakiegoś zmęczonego dwudziestoma pacjentami profesjonalistę.
      Żyjcie!

      Nik
      |

      .Od 6 miesięcy odczuwam uporczywy ból więzadeł kręgosłupa w dolnym odcinku piersiowym. W pracy noszę duży ciężar na lewym barku.
      Czy jest możliwe przywrócenie kręgosłupa do stanu używalności, jednocześnie nie rezygnując z pracy?

      Monika21
      |

      A ja mam pytanie. Minęły dwa lata od mojej operacji kręgosłupa. Chciałam wiedzieć, czy te ćwiczenia pomogą mi wzmocnić kręgosłup mimo urazu i usztywnienia czterech kręgów lędźwiowych? Pilne!

      prezes
      |

      tylko determinacja.

      Waldii
      |

      na ponad 100 procent , miałem przewlekły ból wypadniecie kilku dysków odstawiłem leki zastrzyki funkcjonuje schudłem sylwetka wysportowana TYLKO WCIĄŻ TRZEBA SIĘ DYSCYPLINOWAĆ; nie wstawać obrazu z łózka poprzeciągać się poturlać , nie podnosić rzeczy z podłogi na wyprostowanych nogach , zakupy do dwoch siatek itp

      milena
      |

      Ja mysle ze najlepiej jest pojśc np. na pilates,lub na body ball i w ten sposób,pod wachowym okiem instruktora po prostu zaczac ćwiczyc.
      pilates- jak wiadomo rewelacyjnie wzmacnai mięsnie kregosłupa.