Joga sposobem na płaski brzuch [opisy ćwiczeń]

2017-06-28 12:55 lek. med. Sylwia Baczyńska, instruktorka jogi

Joga to skuteczny rodzaj ćwiczeń na płaski brzuch. Asany jogi mogą być pomocne w walce ze wzdęciami, ponieważ każda z nich usprawnia trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. Niektóre pobudzają perystaltykę jelit, sprzyjając uwolnieniu nadmiaru gazów i poprawie samopoczucia. Sprawdź, które asany pomogą ci, gdy chcesz mieć płaski brzuch.

Na płaski brzuch szczególnie polecane pozycje jogi tzw. odwrócone, czyli te, w których głowa znajduje się niżej niż nogi. Najkorzystniej działa stanie na głowie oraz tzw. świeca, ale lepiej ćwiczyć je pod okiem doświadczonego nauczyciela.

W uzyskaniu płaskiego brzucha pomogą ci też pozycje jogi, w których brzuch jest w łagodny sposób ściskany lub masowany, np. podczas skrętów.

Czytaj też: Na czym polega hatha joga?

Do ćwiczeń jogi załóż wygodną koszulkę i krótkie spodenki. Pamiętaj o miarowym, spokojnym oddechu. Przedtem przewietrz dobrze pokój.

Pozycja jogi na płaski brzuch - uttanasana

Stań w lekkim rozkroku, wyprostuj mocno kolana, podciągając rzepki kolanowe do góry. Z wdechem podnieś wyprostowane ręce do góry. Złap się za łokcie i opuść tułów w dół.

Wytrwaj w tej pozycji przez trzy minuty, cały czas prostując kolana i opuszczając głowę i łokcie jak najniżej.

Pozycja jogi na płaski brzuch - świeca, czyli salamba sarvangasana

Etap 1: Ułóż na ziemi trzy równo złożone koce. Usiądź na nich i przysuń krzesło, tak aby stopy znalazły się pod jego siedzeniem (chodzi o ustalenie odległości).

Etap 2: Odwróć się plecami do krzesła. Połóż się. Głowa i dwie trzecie szyi powinny się znaleźć poza kocem. Złącz nogi, zegnij w kolanach i podnieś do góry, podpierając pośladki rękami.

Następnie podeprzyj plecy, a nogi opuść za głowę, opierając palce stóp na siedzeniu krzesła. Kręgosłup powinien być całkowicie wyprostowany. Zostań w tej pozycji przez trzy minuty.

Etap 3: Wyprostuj nogi w górze i pozostań tak przez pięć minut. Następnie powoli, podpierając plecy, opuść nogi na podłogę.

Poznaj sprawdzone sposoby na odchudzanie i płaski brzuch [#TOWIDEO]

Pozycja jogi na płaski brzuch - janusirsasana

Usiądź na złożonym kocu. Wyprostuj lewą nogę. Prawą zegnij w kolanie, a podeszwę stopy zbliż do krocza. Z wdechem podnieś ręce do góry, z wydechem złap się za lewą stopę.

Trzymając nogę wyprostowaną, zbliżaj głowę do kolana. Jeśli nie możesz złapać się za stopę, otocz ją paskiem i używając go, przyciągaj głowę do kolana.

Wytrwaj w tej pozycji około minuty, a potem powtórz ćwiczenie, prostując tym razem prawą nogę.

To ci się przyda

Jeśli chcesz wyszczuplić brzuch, zapisz się na zajęcia z jogi dynamicznej. Są to nowe odmiany jogi, które polegają na szybkim, płynnym wykonywaniu asan w rytm muzyki.

Często zawierają też elementy fitness i tańca. Pozwalają spalić więcej kalorii niż tradycyjna joga.

Przykładowe zajęcia z jogi dynamicznej to: Yoga Beat, VOGA, PiYo.

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
Lubszczyk Monika
|

Dokładnie

Marta
|

Odkąd zaczęłam chodzić na ćwiczenia Yogi, zmieniło się wiele spraw, między innymi moje ogólne samopoczucie, minęły bóle kręgosłupa na które cierpiałam kilka lat. Jak dla mnie Yoga to coś więcej niż ćwiczenia.
Jeśli ktoś np. szuka dobrego instruktora w Krakowie, to polecam yogainternational.com.pl/co...

Merutta
|

Nie wiem kto wpadł na pomysł zakładania do ćwiczeń luźnej koszulki... przy pozycjach odwróconych lub chociażby zwykłym psie z głową w dół koszulka spada na głowę...

Bonnie
|

Mnie tam pomogło, może nie był to zdumiewający efekt ale coś tam widziałam. Bardziej ćwiczę dla siebie, dla rekreacji, a nie dla tego aby schudnąć. Ćwiczę w domu, sama.

Anna
|

joge od 4 lat i nie mam zadnych problemow ze swoim cialena.ale na poczatku bylo ciezko i przez pierwszych kilka miesiecy mialam chwile slabosci.ale trwalam w tym i teraz czuje sie fantastycznie

Mada
|

trzeba byc cierpliwym i powtarzac i powtarzac...

Madza
|

Może Spróbuje.?

...........
|

zajebisty efekt

zosia
|

nie pomoglo