ZUMBA: kroki dla początkujących [WIDEO]

2018-12-12 8:53 Anna Jakimiuk

Zumba to połączenie tańca i fitnessu. Zumba bowiem łączy taneczne kroki do gorących latynoskich rytmów z ruchem typowym dla treningu fitness. Instruktorka zumby pokaże, jak wyglądają kroki dla początkujących. Zobacz, jak krok po kroku tańczy się merengue (jeden z podstawowych układów zumby) i sama zacznij trenować.

Kroki zumby wydają ci się bardzo skomplikowane i chociaż chciałabyś spróbować, boisz się, że nie podołasz? Żeby przekonać się, że zumba to rzeczywiście „fitness praktycznie dla każdego” spróbuj nauczyć się prostych kroków merengue z naszym filmem.

Układy zumby opierają się w większości na układach tańców latynoamerykańskich, np. funky, merengue, salsa, reggaeton, taniec brzucha, flamenco, tym samym zumba daje więc możliwość nauki podstawowych kroków z wielu stylów tanecznych.

Posłuchaj, jakie są kroki zumby dla początkujących. To materiał z cyklu, dobrze posłuchać. Podcasty z poradami.

Czytaj też: Muzyka do zumby - 5 najlepszych piosenek

Żeby zacząć trenować zumbę wystarczy pozytywne nastawienie i trochę wytrwałości, ale zanim zapiszesz się na zajęcia, sprawdź, czy zumba jest dla ciebie. Zaletą zumby jest to, że w trakcie treningu pracuje całe ciało, dlatego umiejętnością, którą należy opanować na początku jest koordynacja ruchów rąk, nóg i bioder. Z Asią ze szkoły Baila Conmigo nauczysz się kroków i ruchów rąk do układu MERENGUE.

Zobacz na wideo prosty układ zumby krok po kroku

Kroki zumby dla początkujących

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Kroki zumby dla początkujących (merengue)

1. Zacznij od marszu w miejscu. Nogi podnoś wysoko, ręce zegnij w łokciach i poruszaj nimi rytmicznie. Na przemian odstawiaj na boki lewą i prawą nogę.

2. Lekko ugnij kolana i przenoś ciężar ciała z lewej strony na prawą, delikatnie przeskakując z nogi na nogę i rytmicznie kręcąc biodrami.

3. Squat - nogi rozstaw szeroko, luźne kolana. Napnij brzuch, zepnij pośladki i rób przysiady w rytm muzyki. Zwróć uwagę na to, aby kolana skierowane były na zewnątrz.

Powyżej opisane zostały tylko podstawowe układy nóg w merengue. Na filmie instruktorka pokazuje też ruchy rąk, które należy dodać do każdego kroku.

Kroki już opanowane? Teraz zatańcz cały układ w szybszym tempie i do muzyki!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE