Brzuszek z "kaloryferkiem" [Porada eksperta]

2013-01-17 13:33 Joanna Barcikowska

Jak długo i ile dziennie musiałabym robić brzuszków, aby pojawiły mi się lekko widoczne "kaloryferki"?

Karolino, przede wszystkim powinnaś wiedzieć, że te ładne "karolyferki" o których marzysz, czyli widoczne spod skóry i pięknie zarysowane mięśnie proste i skośne brzucha, to nie jest tylko wynik samych ćwiczeń na te mięśnie właśnie. Bardzo często efekt taki jest osiągany również poprzez bardzo systematyczny i długotrwały trening aerobowy i rygor dietetyczny, który pozwala na pozbycie się tkanki tłuszczowej a czasem nawet odwadnianie organizmu, dzięki któremu właśnie te mięśnie o których mówisz się uwydatniają. Myślę, że w Twoim przypadku nie ma potrzeby stosowania tak rygorystycznych środków i aby zarysować mięśnie brzucha powinien wystarczyć trening aerobowy 2-3 razy w tygodniu przez ok. 40-50 minut oraz ok. 20-30 minut brzuszków, robionych w seriach po 20-30 powtórzeń.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE