ĆWICZENIA wyszczuplające i modelujące sylwetkę

2008-03-28 3:09 Maria Puchałka

Gimnastyka uruchamia łańcuch pozytywnych zmian w organizmie. Dzięki regularnym ćwiczeniom, wzmacniasz mięśnie, które są prawdziwym pożeraczem kalorii. Angażując wszystkie partie mięśni, na zgrabną, lżejszą o zbędne kilogramy sylwetkę nie będziesz długo czekać.

Ćwiczenia, sprawią że spalisz nadmiar kalorii, a dzięki temu pięknie zeszczuplejesz i wymodelujesz sylwetkę. Jedyny warunek jaki musisz spełnić - bądź konsekwentna i ćwicz regularnie.

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? [WIDEO]

Ćwiczenia modelujące sylwetkę

1. Weź w dłonie hantle i stań w szerokim rozkroku. Ręce opuść wzdłuż tułowia. Jednocześnie obniż biodra jak najniżej i unieś dłonie, zbliżając je wnętrzem do barków. Powtórz 10-15 razy.


2. Połóż się na plecach. Stopy oprzyj na siedzisku krzesła. Ręce wzdłuż tułowia. Unieś biodra (tułów i uda tworzą linię prostą), po czym opuść je. Powtórz 15 razy. W drugiej serii (wystarczy 10 powtórzeń) opuszczaj biodra jak najniżej, ale tak, by nie dotknąć nimi podłogi.


3. Usiądź na podłodze. Dłonie oprzyj za sobą, palce zwrócone do przodu. Nogi skrzyżuj w kostkach. Unieś jak najwyżej biodra, po czym je opuść. Powtórz 10 razy. W drugiej serii (5-7 powtórzeń) opuszczaj biodra jak najniżej, ale nie dotknij nimi podłogi.


4. Weź w dłonie hantle i stań prosto, ściągnij łopatki. Zrób daleki wypad w przód prawą nogą, jednocześnie unosząc dłonie w górę. Plecy cały czas proste. Odepchnij się prawą nogą i wróć do pozycji wyprostowaniej. Ćwicz raz jedną, raz drugą nogą. Wykonaj po 5-10 powtórzeń każdą.


5. Weź w dłonie hantle i stań w rozkroku. Ręce luźno zwisają. Unieś wyprostowane ręce w bok, wytrzymaj chwilę i opuść. Powtórz 15 razy. Kolejne 10 powtórzeń wykonaj, kończąc każde uniesienie rąk zrobieniem jaskółki - raz jedną, raz drugą nogą.


6. Uklęknij i podeprzyj się na dłoniach. Palce do siebie, łokcie na zewnątrz. Skrzyżuj nogi w kostkach i unieś je. To pozycja do wykonania tzw. damskich pompek. Wykonaj ich 10.


7. Usiądź na krześle. Dłońmi złap krawędź siedziska z przodu. Napręż mięśnie, unieś nieco biodra i przenieś je przed krzesło. Wytrzymaj chwilę, po czym wykonaj ruch, jakbyś chciała usiąść, ale zatrzymaj biodra kilka centymetrów nad siedziskiem. Powtórz 7-10 razy.

8. Uklęknij z szeroko rozstawionymi kolanami. Dłonie spleć na plecach. Ściągnij łopatki. Obniż biodra, wytrzymaj chwilę i unieś je. Ćwicz przez 1 minutę.


9. Połóż się na plecach. Dłonie złącz pod głową. Unieś nogi: uda ustaw prostopadle do podłogi, podudzia - równolegle. Jednośnie unieś barki i nieco przybliż do siebie kolana. Odpocznij. Powtórz 7-10 razy.


10. Stań przodem do oparcia krzesła. Chwyć je lewą dłonią. W zgięcie prawego kolana włóż hantlę. Prawą dłoń oprzyj na biodrze. Plecy proste. Unieś prawą nogę najwyżej, jak potrafisz, i opuść, ale jej nie prostuj - hantla nie może ci upaść. Powtórz 10-15 razy i zmień nogę.


11. Połóż się na lewym boku. Dłonie złącz nad głową. Prawą stopę wysuń nieco do przodu. Lewą wyprostowaną nogę unieś jak najwyżej. Wykonaj nią kilka ruchów w dół i w górę (na odległość 10-15 cm). Odpocznij, powtórz 5-7 razy i zacznij ćwiczyć prawą nogą.


12. Usiądź na lewym biodrze. Podeprzyj tułów na złączonych przedramionach. Lewą nogę wysuń do przodu (udo jest równoległe do przedramion). Prawą wyprostowaną nogę unieś na wysokość ok. 40 cm. Wykonaj nią kilka ruchów w dół i w górę (na odległość ok. 20 cm), po czym wykonaj kilka ruchów do przodu i w tył (na odległość ok. 60 cm). Powtórz 5-7 razy i zacznij ćwiczyć lewą nogą.


13. Połóż się na plecach, Dłonie spleć pod głową. Unieś nogi i skrzyżuj je w kostkach. Unieś lewy bark i staraj się go przyciągnąć jak nabliżej prawego kolana. Odpocznij, po czym przyciągnij prawy bark do lewego kolana. Powtórz po 7-10 razy na każdą stronę.


14. Połóż się na plecach, unieś nogi i wyprostuj je. Ręce wzdłuż tułowia. Bardzo powoli wykonuj nożyce, oddalając od siebie stopy co najmniej o 1 metr. Ćwicz przez minutę.


15. Stań bokiem do krzesła. Chwyć lewą dłonią oparcie, prawą oprzyj na biodrze. Wyciągnij przed siebie wyprostowaną prawą nogę. Lewą zegnij w kolanie i obniż biodra. Przenoś wyprostowaną prawą nogę i do tyłu, i w przód najwyżej jak zdołasz, jednocześnie obniżając i unosząc biodra. Powtórz 20 razy i zmień stronę.

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Laska
|

Niech mi ktoś pomoże schudnąć 10 kg ? Niech mi powie co mam robić , nie jestem wytrzymała więc ta dieta tak by max 2 miesiące musiała trwać :)
gg : 15500144

Klaudia
|

Witam ! Mam 14 lat i bardzo chciałabym schudnąć z pupy , nóg i brzucha , ponieważ zbyt nie podoba mi sie moja figura . Ważę 53 kg i to mi się nie podoba ;/ Jeśli macie jakieś pomysły to bardzoo bym była wdzięczna o pomoc. Mój e-mail : swirek96@o2.pl

Z Góry Dziękuje :*:*
Pozdrawiam.
Klaudia :)

karolina
|

Mam 22lata i ważę 70kg wzrost 156.
Dwa lata temu urodziłam córeczkę i nie mogę od tamtej pory schudnąć a naj bardziej chciała bym mieć mniejszy brzuch!

Proszę o radę skuteczną dla mnie:)

YYYYYYyyyyyyy
|

mam 17 lat ,ok. 178cm wzrostu i ważę 60 kg nie wiem jakie cwiczenia robic aby schudnąc z brzucha, ud i pupy.? musze powiedziec ze wydaje mi sie ze ciagle tyje :((

rybka
|

Jeśli nie możesz przeciążać zbytnio kolan, to myślę, że pływanie byłoby dla Ciebie dobrą opcją. Tylko musiałabyś to robić stosunkowo często i regularnie (powiedzmy 3 razy w tygodniu). A jak już będziesz pływać (często i regularnie!;) to możesz dołożyć sobie jako suplement l-karnitynę (ja stosuję akurat Direct), która w połączeniu ze sportem przyśpieszy spalanie zbędnego tłuszczu;) Polecam, u mnie działa!

Katarzyna Szymczak
|

witam
mam grube uda i celuit poradźcie mi coś na niego bo już nie wiem co mam zrobić. Jeśli chodzi o ćwiczenia to mam duży problem z kolanami i nie mogę ich przeciążać. pomocy!

ktos
|

Mam 13 lat. Nosze rozmiar spodni 26/32 i chcialbym miec miejsze co nie co i to jak najszybciej bo duzo osob mi mowi ze mam za duzy jak moge zmalec tam pomozcie mi nie mam brzucha a ni nic zero tluszczu tylko troche szeroki...

Jakastamjusta@o2.pl
|

Mam 12 lat i ważę przy wzroście 165 cm 67 kg!
Jeszcze 1 kg i nadwaga ;(
POMOCY JAK MOGĘ SZYBKO zrzucić 10 kg ??
Moja idealna waga właśnie to 57 kg czekam na szybką odp. na email jakastamjusta@o2.pl

agutka
|

mam 15 lat i nie wiem co zrobić z nadwaga wszyscy się zemnie wyśmiewają mam tego dość! może ktoś mi poradzi co mam zrobić aby chociaż schudnąć 4 kg bardzo was proszę pomóżcie mi !!:( piszcie na e-mail agniesia5-14@o2.pl

mejg
|

hej!czy ktoraś z was wie jak szybko zrzucic troche tluszczyku z pupy i ud.niestety mam pupe troche latynoską a w tym kraju ostatnio rzeczy robia dla kobiet bez wypuklości z tyłu!