Ćwiczenia przed komputerem pomogą na bóle i napięcia mięśni

2019-11-18 14:11

Praca przy komputerze jest niby łatwa, czysta i nie powinna męczyć. Tylko dlaczego bolą cię ramiona, nadgarstki, dłonie, uda i krzyż? Bo nie ćwiczysz. Dzięki ćwiczeniom uwolnisz się od bóli i napięć mięśniowych.

Ćwiczenia przy komputerze: rozciąganie palców uwolni je od napięć spowodowanych powtarzającymi się ruchami

  • Unieś ręce na wysokość oczu – dłonie grzbietem do twarzy, palce szeroko rozstawione – rozciągaj je jak najmocniej.
  • Po kolei szybko zginaj palce, zaczynając od najmniejszego. Zaciśnij je w pięść. Kciuk na zewnątrz pięści powinien obejmować palec wskazujący.
  • Zaciskając mocno pięści, zegnij ręce w nadgarstkach (łokcie są nieruchome) i przekręć je tak, aby pięści znalazły się naprzeciwko siebie. Możesz je zderzyć kostkami u nasady palców. Powtórz 8 razy.

Ćwiczenia przy komputerze: wzruszanie ramionami zlikwiduje napięcia ramion, szyi oraz rozluźni górną część ciała

  • Zrób głęboki wdech i unieś ramiona jak najwyżej.
  • Trzymaj je uniesione i napięte, wstrzymując oddech i licząc w myślach do pięciu.
  • Szybko wyrzuć z siebie całe powietrze, opuszczając energicznie ramiona. Powtórz 4 razy.

Ćwiczenia po pracy przy komputerze: rozciąganie mięśni klatki piersiowej i obręczy barkowej odblokuje nerwy biegnące do dłoni

  • Stań w wygodnej pozycji w kącie pokoju, twarzą do ściany, w odległości ok. 50 cm od rogu pokoju;
  • Stopy rozstaw na szerokość ramion, kolana rozluźnij;
  • Wyprostowanymi dłońmi oprzyj się na wysokości barków o obie ściany i lekko je uciskaj dłońmi;
  • Powoli pochyl się w stronę kąta, zatrzymując się, kiedy poczujesz opór. W tej pozycji wytrzymaj 30 sekund. Powtórz 3 razy.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
ash
|

ćwiczenia przy komputerze?
Stań w wygodnej pozycji w kącie pokoju...

Jestem Ewa mow mi Mewa
|
ja
|

proste podstawy odbarczenia przeciazonych miesni

Luca
|

już widzę, jak wstaję, idę do kata i tam się pochylam, tyłem do ludzi ;P

Natalk@01
|

Kiedy wdechłam głęboko to zaczęło boleć głowa : / . Nie wiem czemu.