Kolejność treningów a spalanie tkanki tłuszczowej [Porada eksperta]

2013-04-08 15:18 Joanna Barcikowska

Czy najpierw wykonując trening siłowy a zaraz po nim aerobowy{bieżnia, eliptyk}tkanka tłuszczowa spala się po około 20 minutach czy troszkę wcześniej?

Kiedy wykonujesz trening siłowy, używasz do wytwarzania energii węglowonanów w postaci glikogenu, zmagazynowanego w wątrobie i mięśniach. Jeżeli zaraz po treningu siłowym robisz aerobowy, to włączasz do przemian energetycznych tłuszcz o wiele szybciej, niż w przypadku odwrotnym, czyli wtedy gdy rozpoczynasz trening od "aerobów". Tkanka tłuszczowa jest więc w przypadku o którym piszesz rzeczywiście spalana wcześniej niż po 20 minutach.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE