Odchudzanie przy siedzącym trybie życia [Porada eksperta]

Mam 50 lat, 164 wzrostu i ważę 70 kg - kobieta. Pracę mam siedzącą, 3 razy w tygodniu ćwiczę na zestawie Milon 2 treningi w ciągu jednego podejścia. Schudłam 1,2 kg przez 2 miesiące. Jak mam ćwiczyć i obliczyć zapotrzebowanie na kalorie?

Chcąc osiągnąć rezultaty sylwetkowe na pewno należy przyjrzeć się sposobowi odżywiania. Warto, aby Pani wyliczyła swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Może to być z najlepszego wzoru, czyli masa ciała razy 22. A następnie pomnożyła wynik przez współczynnik aktywności fizycznej, który w przypadku osób prowadzących siedzący tryb życia wynosi jakieś 1,3. Wynik następnie w zależności celu należy pomnożyć: przy redukcji razy 0,85. Przy próbie budowy masy mięśniowej przez 1,2. Co do samych ćwiczeń warto wykonywać ćwiczenia siłowe, aby ujędrnić ciało. Same ćwiczenia cardio oraz interwały nie są dobrym rozwiązaniem. Programy ćwiczeń przygotowane przez różnych specjalistów bywają nieodpowiednie dla niektórych osób. Trzeba je umieć dobrać pod swój cel.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Tomasz Piotrowski
Tomasz Piotrowski
Jest certyfikowanym trenerem personalnym oraz specjalistą do spraw żywienia. Swoją wiedzę zdobywał u najlepszych ekspertów w branży fitness w Polsce. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy jako dietetyk w prywatnej placówce w Krakowie oraz doświadczenie w pracy jako trener personalny. Zajmuje się także pisaniem artykułów eksperckich na temat zdrowia, treningów i suplementacji oraz pracą w branży suplementacyjnej. Jest pasjonatem szermierki na pięści.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE