Brzuch

Plank czyli deska, a inaczej: podpór przodem na przedramionach. Jest to ćwiczenie izometryczne, pięknie modelujące mięśnie brzucha. Na filmiku Ola Żelazo pokazuje, jak prawidłowo wykonać plank, żeby nie obciążyć kręgosłupa i jakie są pomysły na modyfikację tego ćwiczenia, np. plank pajacyki lub deska boczna.
Znudził ci się tradycyjny plank (deska)? Poznaj 21 nowych rodzajów tego ćwiczenia, dzięki którym wzmocnisz każdą część ciała! Plank boczny, skrętny, chodzony, plank z pajacykiem to tylko niektóre warianty tradycyjnej „deski”, które warto wprowadzić do swojego planu treningowego.
Podstawą w walce z oponką na brzuchu są skuteczne ćwiczenia. Regularne treningi przyspieszą proces spalania tkanki tłuszczowej, wzmocnią mięśnie i ujędrnią skórę. Oto 8 skutecznych ćwiczeń, dzięki którym pozbędziesz się uporczywego defektu, jakim jest oponka na brzuchu.
Podejmiesz miesięczne wyzwanie plank? Codzienny trening zajmie od 15 sekund do 5 minut - to bardzo krótko, dlatego trudno będzie ci wykręcić się od ćwiczeń brakiem czasu. Masz do wyboru opcję dla początkujących i zaawansowanych.
Ćwiczenie deski (plank) przynosi szybkie i niesamowite efekty wizualne, z tego względu, że do pracy zostaje zaangażowanych wiele partii mięśniowych – mięśnie brzucha, pleców, ramion oraz nóg. Jeśli marzy ci się ładnie wyrzeźbione ciało, wcięcie w talii oraz zgrabne uda, nie wahaj się i zacznij ćwiczyć plank.
Która z nas nie chciałaby mieć talii osy, która sprawia, że sylwetka nabiera idealnych proporcji? Odpowiednie ćwiczenia na talię osy będą działały jak naturalnie modelujący gorset. Dzięki treningowi, ćwiczeniom oddechowym i właściwej diecie ten cel jest w zasięgu naszych rąk. Nie wszystko zależy od genów, każda z nas może wypracować talię osy!
Ćwiczenia na płaski brzuch nie są skomplikowane, ale wystarczy kilka niewielkich błędów, żeby nie przynosiły oczekiwanych efektów. Dlaczego się tak dzieje? Bo ważne są nie tylko ćwiczenia, ale także to jak ćwiczysz, kiedy i jaki tryb życia prowadzisz. Sprawdź najczęstsze błędy przy ćwiczeniach na płaski brzuch. Unikaj ich, żeby cieszyć się wymarzoną, szczupłą sylwetką!
Jak prawidłowo robić brzuszki? To zależy od ich rodzaju oraz efektu, jaki chcemy osiągnąć. Brzuszki proste mają najłatwiejszą technikę, ale tzw. skosy, czyli brzuszki skośne, są skuteczniejsze w modelowaniu brzucha. Dlatego żeby schudnąć lub uzyskać „kaloryfer”, warto poznać jak najwięcej technik robienia brzuszków – najlepiej z użyciem różnych przyrządów. Dowiedz się, jak robić brzuszki skośne, proste, na ławeczce, piłce i drążku.
Efektem programu 300 brzuszków ma być płaski, jędrny i umięśniony brzuch. Ile w tym prawdy? Wykonując program 300 brzuszków, na pewno wzmocnisz swoje mięśnie brzucha, ale nie spalisz kalorii ani nie uzyskasz imponującego sześciopaka. Za to bardzo prawdopodobne, że nadwyrężysz kark oraz nabawisz się bólu kręgosłupa. Sprawdź, jakie efekty daje program 300 brzuszków i zobacz, jak wypada w porównaniu z innymi treningami na płaski brzuch, m.in. A6W i fat burning.
Brzuszki można robić na wiele sposobów: klasycznie, skośnie, z ciężarkami, z uniesionymi nogami, a nawet na stojąco. Im więcej rodzajów włączysz do swojego planu treningowego, tym skuteczniej i szybciej wyrzeźbisz mięśnie brzucha. Fit Mom Anna Dziedzic prezentuje 12 zupełnie nowych, ciekawych sposobów na robienie brzuszków.
Ćwiczenia na smukłą talię pomogą ci wymodelować brzuch i pozbyć się boczków. Wystarczy regularnie robić 3 proste ćwiczenia, aby talia była węższa, a cała sylwetka optycznie się wysmukliła.
Russian twist to ćwiczenie dające aż 8 efektów w tym samym czasie. Jego zalety docenią zarówno osoby odchudzające się, którym zależy na zrzuceniu oponki, kobiety chcące wyszczuplić i podkreślić talię, jak i ci którzy marzą o twardym, jędrnym brzuchu z wyraźnie zarysowanym sześciopakiem. Poznaj efekty, jakie daje regularne wykonywanie russian twist.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020