Trening ABT: ćwiczenia na brzuch, pośladki i uda

2019-08-26 16:12 Ewa Anna Baryłkiewicz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie"

ABT to nie tylko ćwiczenia na brzuch i uda. Dzięki nim możesz mieć też jędrne, kształtne pośladki oraz wzmocnić całe ciało. Trenuj ABT - poprawisz swoją kondycję, zdrowie, figurę, ale przede wszystkim samoocenę! Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki możesz trenować w domu albo zapisać się na zajęcia ABT do klubu fitness. ABT to proste i skuteczne ćwiczenia ujędrniające brzuch, pośladki i uda.

Skuteczne ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki oferuje między innymi trening ABT. ABT to skrót od angielskich słów: abdominal, buttocks, thighs, oznaczajacy: brzuch, pośladki, uda. To forma aerobiku skierowana do osób, które chciałyby wymodelować dolne partie ciała. Porcja takiego ruchu pobudza i dodaje energii. Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, szczupłe uda i jędrne pośladki to są to ćwiczenia dla ciebie.

ABT to więcej niż ćwiczenia na brzuch i uda

ABT to trening wzmacniająco-kształtujący wykonywany do rytmicznej muzyki. Zaczyna się 10–15-minutową rozgrzewką, po niej następuje kompleksowy zestaw fitness obejmujący głównie dolne partie ciała. Regularne ćwiczenia zapewniają szczupłą sylwetkę: płaski brzuch, jędrne pośladki i smukłe uda.

Ponadto wzmacniają mięśnie całego ciała i przyśpieszają spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, dzięki czemu skóra staje się bardziej sprężysta i elastyczna. Jest to również dobra metoda, żeby rozprawić się z cellulitem.

Efektem ćwiczeń typu ABT jest także widoczna poprawa kondycji fizycznej i koordynacji ruchowej – a co za tym idzie – również wyglądu i samopoczucia.

Gdzie i kiedy można ćwiczyć ABT?

Tej formy ruchu może spróbować każdy – nie ma ograniczeń wiekowych ani podziału na zajęcia dla początkujących i zaawansowanych. Zajęcia ABT odbywają się w każdym klubie fitness. Ich układ zależy od inwencji instruktora (może zaproponować uczestnikom np. użycie piłek, gum, ciężarków, stopni), ale również od możliwości kondycyjnych grupy, która prowadzi. Gdy poznasz technikę, możesz trenować ABT w domu z płyta DVD z zestawem ćwiczeń na brzuch, uda i pośladki. Jeśli chcesz schudnąć, rób kilka ćwiczeń rano (aby przyśpieszyć przemianę materii), kilka wieczorem (by zregenerować siły i spalić zbędną tkankę tłuszczową). Ich liczbę dostosuj zawsze do kondycji fizycznej.

Czytaj też: Szerokie biodra - jak je wyszczuplić? Ćwiczenia i praktyczne porady

Zobacz na WIDEO 15-minutowy trening na brzuch, uda i pośladki

Ćwiczenia ABT pokazane na filmie będą najskuteczniejsze, jeśli wykonasz je przy pomocy krzesła lub ławeczki. Jeśli jednak nie masz tych przyrządów, nic nie stoi na przeszkodzie, by ćwiczyć po prostu na macie lub na dywanie w domu.

Zrób to koniecznie

Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki dla początkujących

Ćwiczenia ABT możesz bez problemu wykonywać w domu. Włącz ulubioną energetyczną muzykę, następnie wpleć w nią kilka figur sportowych, np.:

  • zrób 30 brzuszków: połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach i głową opartą na dłoniach – powoli podnoś i opuszczaj tułów – serię powtórz 3 razy
  • zrób 30 przysiadów: stań w lekkim rozkroku, wyciągnij przed siebie ręce (na wysokości ramion), następnie powoli kucaj i wstawaj – serię powtórz 3 razy
  • połóż się na plecach i wykonaj 20 „rowerków” – serię powtórz 3 razy
  • stań w rozkroku, ręce wyciągnij ku górze, następnie wykonaj 30 skłonów, lewą ręką dotykając do prawej stopy i na odwrót – serię powtórz 3 razy
  • stań przy krześle, dłonie połóż na jego oparciu – wykonaj po 10 zamaszystych wymachów w bok i w tył najpierw prawą nogą, następnie lewą
  • po skończonym treningu zrób koniecznie kilka powolnych ćwiczeń rozciągających – dzięki nim unikniesz zakwasów.

Źródło:

1. Ekstrakt z guarany
2. ID-alGTM
3. Witaminy C,B2, B3,B6
4. Ocena efektów kontroli wagi z ID-algTM wśród 60 kobiet z BMI od 28 do 30. Badanie kliniczne z podwójnie ślepą próbą, kontrolowane placebo.
5. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
6. Pomiar instrumentalny brzucha – badanie kliniczne wśród 50 kobiet.
7. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
8. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Tomekkk
|

Ważne żeby dobrać aktywność do swoich potrzeb i robić co się lubi

Gośka
|

Trening super - tylko nie mogę patrzeć jak niszczy Pani zieleń - nie po to ławkę ustawiono przy trawie żeby ja ugniatać i po niej skakać :( jak by każdy tak ćwiczył to wiadomo jak by było :(

Ola
|

Mialam duzy apetyt...tez mam male dziecko, duzo przytylam po ciazy...kupilam szejki bialkowe...jak dopada mnie gastrofaza robie szejka:) sa pyszne...syci apetyt i pomaga sie odchudzic...rób szybkie marszobiegi z wozkiem albo bierz dziecko w chuste i nosidelko i wio!!! Mozesz sie wlasnie czesto ruszac z malym dzieckiem:) jak mozesz go z kims zostawic na godzinke idz na silownie:) zobaczysz jak schudniesz i co dla mnie najwazniejsze samopoczucie super!
Pozdrawiam wszystkie mamy:)

m._.ika
|

Ćwiczyłam z tą aplikacją na smartphonie i jest naprawdę super, tylko, że po pewnym czasie wygasa i trzeba chyba dokupić, także tutaj minus. Ale ćwiczenia są naprawdę rewelacyjne.

hamburger
|

podstawą jest dieta MŻ, kup sobie wagę elektroniczną i przeliczaj kalorie, nie możesz przekroczyć ustalonego progu, jednocześnie zwiększ aktywność, w domu to też możliwe - wykrój godzinę na dowolne ćwiczenia.

Gosc
|

Znalazłam świetny kurs abt tutaj http://fitnoteka.pl/trening...

Czy ktoś tez juz ćwiczył z nim? Jest dość popularny, prawie 500 osób ćwiczy go.

kiniolka
|

z ABT to nie tak hoop. Dużo rozmawiam o tym z moją trenerką w S4 i od początku mówi ze przede wszystkim ten trening musi być mądrze zaplanowany i mądze prowadzony. Dlatego też osobiście nie wyobrażam sobie ABT w domu;/. DLa mnie to sie rozmywa jedno z drugim. Mam kilka znajomych które zwiedziły nie jeden klub i nie raz cwiczyly same w domu i efekty widac tylko przy cwiczeniu z trenerem.
Jasne, ze najwazniejsza jest i tak włąsna mobilizacja, ale trener to trener.

rad
|

odradzam diety! chyba ze bedziesz żyła tylko na dietach umiejetnie je zmieniając. ale zapewne po roku jak nie po miesiacu zaczniesz jesc co popadnie i bedzie jeszcze gorzej. moja rada- jeść stosunkowo czesto (co3-4godziny) nie za duże posiłki. tak aby zaspokoić głód ale sie nie objadać (po10minutach po posiłku odczuwamy co zjedlismy) zamiast słodyczy bogatych w cukry proste proponuje np rodzynki , sliwki suszone, bakalie z miodem (uwazac na orzechy :)) jabłko... po 16 jesc dania lekkostrawne. i ruszac sie , ruszac jeszcze raz ruszać! chociazby przed podniesieniem sie z łóżka zrobic 15 brzuszków co zajmuje chwilkę, przed snem spacer, po obiedzie spacer. rower, przysiady pompki. aczkolwiek najlepszy rezultat daly by cwiczenia np 30minutowe bez przerwy na ostygniecie miesni, gdyz po ok 10 minutach pobierane sa zasoby tłuszczów.

DOROTA25108
|

Mam 25 lat, 4 miesieczne dziecko i waze 80 kg.Od ponad roku zucilam palenie papierosow i od tego momentu zaczelam bardzo duzo jesc ,praktycznie caly czas mi sie buzia nie zamyka. Pomózcie mi schudnac choc by tylko 10 kilo ,chciala bym wiedziec jakie diety sa najlepsze i naj skuteczniejsze.Nie mam za bardzo czasu na sport przy tak malym niemowlaku.Pomozcie jesli macie jakies dobre rady.POZDRAWIAM

kiddo1980
|

jeszcze lepszy jest pilates, nie trzeba chodzić do fitness clubu, wystarczy kupić dvd z ćwiczeniami, ale najpierw polecam konsultację z rehabilitantem lub lekarzem, do ćw. są przeciwwskazania w niektórych przypadkach, lepiej się upewnić :)