8 prostych ćwiczeń na ból karku [WIDEO]

2018-07-18 10:48 Anna Jarosz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie"

Zobacz na wideo 8 skutecznych ćwiczeń na ból karku, które pomogą na kłopoty z kręgosłupem. Najczęstszym objawem niezdrowego stylu życia (braku ruchu i siedzenia w złej pozycji) jest właśnie uciążliwy ból karku. Jedynym remedium na ból są codzienne ćwiczenia: gimnastyka rozluźniająca i wzmacniająca mięśnie.

Na ból kręgosłupa i karku polecamy ćwiczenia izometryczne. Jednakowo obciążają prawą i lewą stroną ciała, likwidując napięcia, które prowadzą do zwyrodnień stawów. Polegają na "siłowaniu się" ze sobą, np. naciskamy głowę rękami, a głowa stawia opór (siła nacisku i opór muszą być zrównoważone, czyli głowa nie robi najmniejszego ruchu).

Wykonuje się je w pozycji leżącej, siedzącej lub opierając się np. o ścianę, po to, by nie obciążać stawów. Nie wymagają żadnych przyrządów, ale są męczące - podnoszą ciśnienie i tętno - wykonuj je seriami z krótkimi przerwami na kilka głębokich oddechów.

Aby ćwiczenia przyniosły efekt, ćwicz codziennie, chociaż 2 razy po 5 minut.

Gdy ból utrzymuje się ponad 14 dni, może świadczyć o chorobie zwyrodnieniowej. Wtedy ortopeda zaleca leczenie, np. specjalne ćwiczenia.

Zobacz na wideo zestaw ćwiczeń na ból karku

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

8 prostych ćwiczeń na ból karku

Ćwiczenia powtórz 3-4 razy, unikając szybkich i gwałtownych ruchów.

Ćwiczenie 1 na ból karku

Usiądź na krześle, wyprostuj się, opierając plecy o oparcie. Obie dłonie spleć z tyłu głowy, łokcie odchyl, tak żeby ich nie widzieć (powinny znajdować się w jednej płaszczyźnie). Delikatnie naciskaj rękami na tył głowy, jednocześnie stawiając głową opór. Policz do 5.

Ćwiczenie 2 na ból karku

Usiądź na krześle w pozycji wyprostowanej, plecy podparte. Prawą dłoń połóż na prawym policzku, nadgarstek powinien znajdować się na wysokości żuchwy. Delikatnie naciskaj dłonią na twarz, jednocześnie oporując głową. Wytrzymaj 5 sekund. Wykonaj ćwiczenie na lewą stronę.

Ćwiczenie 3 na ból karku

Siedząc prosto, patrz przed siebie. Splecione dłonie ułóż na czole. Delikatnie naciskaj dłońmi na czoło, jednocześnie dając głową opór. Wytrzymaj 5 sekund.

Czytaj też: Ćwiczenia rozciągające na mięsień czworoboczny grzbietu

Ćwiczenie 4 na ból karku

Stań tyłem do ściany, głowę trzymaj prosto, patrz przed siebie. Lekko naciskaj głową o ścianę. Zwróć uwagę, czy mięśnie po obu stronach szyi napinają się z jednakową siłą. Policz w myślach do 5.

Ćwiczenie 5 na ból karku

Połóż się na materacu lub równym łóżku (podłoga jest zbyt twarda). Delikatnie wciskaj głowę w podłoże. Wytrzymaj 5 sekund.

Ćwiczenie 6 na ból karku

Siedząc na krześle w pozycji wyprostowanej, przesuń głowę do tyłu, delikatnie przyciągając brodę do szyi. Ważne, żeby cały czas patrzeć przed siebie i nie opuszczać głowy. Wytrzymaj 5 sekund.

Ćwiczenie 7 na ból karku

Usiądź prosto na krześle, odchyl głowę do tyłu tak daleko, jak możesz, i powoli "przetocz" ją po plecach w prawo, potem w lewo. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie przyniesie ulgę "zmęczonej" szyi (np. na skutek długiej pracy przy komputerze), nie należy go jednak wykonywać przy silnym bólu karku.

Ćwiczenie 8 na ból karku

Usiądź po turecku przy ścianie, wyprostuj plecy, lekko wciągnij brzuch. Naciskaj barkami w dół, a głowę wyciągaj jak najwyżej. Wyobraź sobie, że ciągnie ona kręgosłup do sufi tu. Staraj się utrzymać idealnie pionową pozycję. Wytrzymaj 5 sekund.

Polecany artykuł:

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Marchewa
|

Proponuję wzmacniać mięśnie, i to profesjonalnie

Ew.Now.
|

Ćwiczenia szyi uratowały mnie przed nawracającymi bólami i kręczem szyi!

Miranda
|

Tanio, skutecznie, anonimowo, a przede wszystkim bez kolejek - tak mogę podsumować moją wizytę w wirtualnym gabinecie, który znalazłam na stronie Znamtenbol.pl. Po wpisaniu swoich objawów, inteligentny system ekspercki zdiagnozował mój problem i wybrał dla mnie najlepsze ćwiczenia wideo. Dzięki nim odzyskałam dawną sprawność, a ból minął. Polecam!

pomogły!
|

Te ćwiczenia, bardzo mi pomogły.
Dziękuję!

chiropraktyka
|

Przyczyną bólu bardzo karku często jest słaby mięsień gorsetowy szyi ,
aby to sprawdzić należy położyć się na plecach, dać ręce pod głowę, trzy palce następnie na tej wysokości, tak umieszczona głowa trzech palców,
usuwamy i nasza głowa na tej wysokości da nam odpowiedz, jaki jest stan naszych mięśni,trzeba utrzymać głowę przynajmniej 30-sekund,
będzie on odpowiadał stanom mięśni na -4 w skali do 5-ciu.Oznacza
to iż stan tych mięśni odpowie dlaczego są bóle głowy,zaburzenia równowagi,jest to wynik choroby zespołu szyjnego a jest to wynikiem
nie dotlenienia płatów mózgowych,bardzo poważne niedomaganie
i bardzo się cierpi,Jedyny specjalista to chiropraktyk dobry chiropraktyk.
Nie twierdzę że są to jedyne przyczyny należy dokładnie to sprawdzić.