Przysiady nie tylko na jędrne pośladki. Jakie efekty dają przysiady?

2019-12-03 15:38 Monika Majewska

Przysiady to ćwiczenia nie tylko wyszczuplające uda i ujędrniające pośladki. Przysiady angażują większą grupę mięśni, dlatego są to ćwiczenia rozwijające całe ciało. Sprawdź, jakie efekty dają przysiady.

Przysiady to ćwiczenia, które angażują głównie mięśnie pośladkowe oraz mięśnie ud i łydek. Dzięki temu są jednymi z najskuteczniejszych ćwiczeń na zgrabne uda i pośladki. Są także sprawdzonym sposobem na spalenie kalorii, dzięki czemu przyczyniają się do utraty zbędnych kilogramów. Jednak to nie jedyne efekty tego treningu.

Posłuchaj, i sprawdź, jakie efekty dają przysiady. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Co daje robienie przysiadów? Jakie są efekty tych ćwiczeń?

Podczas zginania kolan zostają zaangażowane głównie mięśnie tylne ud, zwane kulszowo-goleniowymi. Z kolei podczas prostowania kształtują się wszystkie mięśnie składające się na mięsień czworogłowy uda. W ruchu zginania i prostowania kolan biorą udział również inne mięśnie, takie jak mięsień pośladkowy, mięsień brzuchaty łydki, mięsień skośny zewnętrzny brzucha oraz niektóre mięśnie pleców. W związku z tym efektem tych ćwiczeń jest:

  • wzmocnienie mięśni pleców, brzucha, pośladków, ud i łydek
  • poprawa ruchomości stawów
  • zwiększenie gęstości kości
  • wykształcenie poczucia równowagi

Jeśli przysiady są wykonywane z obciążeniem, np. ze sztangą lub z hantlami, dodatkowo wzmocnione zostają mięśnie naramienne, czworoboczne, a także mięsień dwugłowy ramienia, czyli biceps.

Czytaj też: Ćwiczenia na schodach modelujące pośladki [ZDJĘCIA]

Polecamy
jesz co lubisz sport

Autor: Time S.A

Nie pozwól, by Twój trening poszedł na marne. Wybierz dietę Dla Aktywnych od JeszCoLubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego Poradnika Zdrowie. Ciesz się menu dobranym do Twoich indywidualnych potrzeb i uprawianego sportu. Wysmuklij sylwetkę i utrzymaj efekt na dłużej.

Przysiady - ile kalorii spala się podczas robienia przysiadów?

To, ile kalorii zostało spalonych podczas przysiadów, zależy od wielu czynników, takich jak intensywność ćwiczeń, masa ciała ćwiczącego i czas trwania treningu. Aby obliczyć, ile kalorii zostało spalonych podczas wykonywania przysiadów bez obciążenia (sztangi czy hantli), należy skorzystać z następującego wzoru:

Masa ciała (w Ibs - funtach; 1 kg= ok. 2,2 Ibs) * 0.96

Następnie uzyskany wynik należy pomnożyć przez ilość minut. Otrzymana suma to liczba spalonych kalorii.

Przykładowo, osoba, która waży 65 kg (tj. ok. 143 lbs), w trakcie 15 minutowych ćwiczeń spali ok. 205 kcal.

Trener Jacek Bilczyński zdradza najczęściej powtarzane mity na temat przysiadów

Wychodzenie kolanami przed palce stóp wcale nie obciąża nadmiernie kolan, a schodzenie w przysiadzie poniżej kąta 90 stopni może być nawet zdrowsze niż zginanie nóg pod kątem prostym. Zobacz inne mity na temat przysiadów, z którymi rozprawia się Jacek Bilczyński:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Hari11
|

bzdura, to czy palce wychodzą poza linię palców czy nie w większości zależy od układu anatomicznego. Nie słuchaj powtarzanych bzdur w pseudoporadnikach. Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń wielostawowych, angażujących ogromną ilość mięśni. Trzeba natomiast zapoznać się z poprawną techniką. Prawidłowo wykonany głęboki przysiad z odpowiedni prowadzonymi kolanami i zachowaną naturalną krzywizną kręgosłupa przyczynia się nie tylko do rozwoju mięśni pośladkowych, taśmy przedniej i tylnej (oraz brzucha!) ale do regeneracji i wzmocnienia stawu kolanowego i wiązadeł. Straszne są np. półprzysiady wykonywane na maszynach. to jest coś co może doprowadzić do uszkodzenia mięśni a przede wszystkim, wiązadeł.

Ryśkaa
|

Przysiadów nie powinny wykonywać osoby, które już mają problem ze stawami kolanowymi bo ćwiczenia te obciążają i tak już zniszczony staw, który codziennie musi zmagać się z podnoszeniem reszty ciała. Moim zdaniem yt nie jest dobrym wzorem dla osób początkujących, osoby te powinny poradzić się kogoś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie, kogoś kto skoryguje postawę, yt jest dobry dla osób które poszukują nowych ćwiczeń albo nawet całych zestawów. Jeżeli nie wiemy co robić i nikt nam tego nie wytłumaczy to dobre nawet pozornie nieszkodliwe ćwiczenia mogą okazać się szkodliwe, a nie zbawienne dla nas. Chciałam jeszcze zwrócić uwagę na zdjęcie jakie otwiera artykuł. Kobieta ma kolana znacznie przed stopami i to jest podstawowy błąd przy robieniu squatów i sporo osób, które sugerują się fotografiami może wziąć to zdjęcie za przykład i robić to ćwiczenie błędnie co nie jest dobrą rzeczą.

spokos
|

No przecież jest dobrze. To że ty nie odróżniasz kalorii od kilokalorii to twój problem.

izolllda
|

Przecież według tego przelicznika osoba o masie 65 kg spala 2056 kalorii....Skąd ten przelicznik...

Rafał
|

Jak to przelicza się na 1 kg ciała? Skoro 1 kg mięśni spala 28 kcal a 1 kg tłuszczu 4 kcal na godzinę samego spoczynku. Zamiast siedzieć z kalkulatorem nad planem treningowym wolałbym więcej czasu poświęcić na regeneracje po treningu Widzę że treningi personalne nie tylko pomogły mi na rozbudowę mięśni ale potrafię też rozpoznać ściemę w artykułach.

lolek
|

Czy przysiady wysmuklają troche uda? dziekuje z odpowiedz :)

kiniak
|

nie uszkadzają kolan ani stawów jeżeli się je dobrze wykonuje! jest sporo filmikow na yt jak wykonywac

Wesk
|

Czy przez przysiady nie uszkadza się stawów? Podobnie czy nasze stawy nie są zbyt obciążone np. podczas wchodzenia/schodzenia po schodach? Pytam bo chciałem zacząć trening z przysiadami ale boję się o kolana.

zuzka
|

Przysiady rządzą! Nic tak nie ujędrnia pośladków jak właśnie squaty, dlatego wszystkim dziewczynom, którym marzą się krągłe pośladki polecam squat challenge - efekty są naprawdę super! :)