Bieganie

Czterokilometrowa trasa wiodąca przez krakowskie Planty, kilkuset uczestników, a na ich czele polski olimpijczyk – Robert Korzeniowski. W minioną sobotę, 23 listopada, o wschodzie słońca odbył się VI Poranny Bieg po Plantach Krakowskich, który tradycyjnie towarzyszy corocznemu spotkaniu wybitnych polskich kardiologów, czyli konferencji Kardiologia Prewencyjna. To już jego szósta edycja.
Bieganie to najpopularniejszy sport świata, więc nic dziwnego w tym, że projektanci i kreatorzy dwoją się i troją, aby zapewnić biegaczom komfort i wygodę. Światowe koncerny prześcigają się w stwarzaniu innowacyjnych wynalazków i gadżetów – a dzięki temu zawodowym i amatorskim sportowcom z roku na rok żyje się coraz lepiej. Sprawdź, jak ewoluowało bieganie w ostatnich latach oraz dowiedz się więcej zarówno o prekursorach wynalazków biegowych, jak i nowinkach technologicznych.
Rozgrzewka przed bieganiem jest najważniejszym elementem treningu biegowego. Składa się na nią trucht, krążenia stawów i ćwiczenia rozciągające. Dzięki rozgrzewce organizm przyzwyczaja się do zwiększonego wysiłku, a trening staje się dużo bardziej efektywny. Zamieszczone niżej video przedstawia proste ćwiczenia rozgrzewające.
Bieganie w nocy z pewnością może okazać się ciekawym doświadczeniem i ekscytującym przeżyciem. Mimo wszystko na pierwszym miejscu zawsze powinno być nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Dlatego zanim udasz się na bieganie nocą, skorzystaj z naszych porad. Jeśli sumiennie będziesz się do nich stosować, bieganie wieczorem lub w nocy przyniesie ci mnóstwo zadowalających efektów i ciekawych przeżyć.
Runmageddon zaczął sezon 2019 z Wrocławiem i tutaj go zakończy. Weekend 19-20 października warto zaznaczyć w kalendarzu jako ostatnią okazję w tym roku na ekstremalną, pełną nowych wrażeń przygodę. Kto nie ma planów na te dni, a szuka ciekawych przeżyć musi koniecznie zjawić się na Finale Ligi Runmageddon na Stadionie Wrocław, by zasmakować niecodziennej, sportowej zabawy.
Jan Morawiec ma 86 lat, ale kondycję fizyczną lepszą niż większość nastolatków. Przebiegł w życiu ponad 120 maratonów, a pokonane kilometry pozwoliłyby mu okrążyć kulę ziemską aż czterokrotnie. I nie zwalnia tempa ani na chwilę. Na ostatnich Mistrzostwach Świata Weteranów w Brazylii zdobył złoty medal w biegu maratońskim.
Cztery dni, cztery odcinki biegowe, radość, satysfakcja i zmęczenie, a do tego nieziemskie widoki - tak w skrócie podsumować można Runmageddon Global Kaukaz. Druga edycja ekstremalnego biegu w Gruzji zakończyła się sukcesem. Dostarczyła zawodnikom niecodziennych wrażeń, które zapadną w ich pamięci na lata.
Zapach jesieni unosi się już w powietrzu. Dla wielu biegaczy jest to idealna pora na bicie życiowych rekordów na ulubionych dystansach. Poprawa indywidualnych osiągnięć jest możliwa jedynie dzięki regularnym przygotowaniom, które wymagają konsekwencji, żelaznej dyscypliny i motywacji na odpowiednim poziomie. Jednym z elementów pozwalających znaleźć entuzjazm do podjęcia wysiłku jest muzyka, wyzwalająca pozytywne emocje oraz ułatwiająca realizację nawet najbardziej żmudnego treningu.
Bieganie to najprostsza, najbardziej naturalna forma ruchu dla zdrowia. Daje najlepsze rezultaty i - co najważniejsze - niewiele kosztuje. Dzięki joggingowi zmniejszysz ryzyko chorób serca i układu krążenia, schudniesz, wymodelujesz sylwetkę, ale też poprawisz inteligencję i wygląd skóry. Zobacz, co jeszcze daje bieganie.
Bieganie na czczo czy po śniadaniu? Kiedy lepiej biegać? Niektórzy zawodowi sportowcy dzień zaczynają nie od śniadania, lecz od biegu. Podobno tzw. ruch na czczo pozwala na skuteczniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Jednak czy dla amatorów joggingu bezpieczne jest ranne bieganie przed posiłkiem? Sprawdź, co jest lepsze: bieganie na czczo czy po śniadaniu?
Wyraźne efekty biegania dostrzeżesz po miesiącu regularnych treningów. Za to codziennie bieganie może przynieść widoczne efekty w odchudzaniu już po 2 tygodniach, choć trzeba mieć na uwadze, że dla osób zupełnie początkujących trening 7 razy w tygodniu nie jest zalecany. Sprawdź, jak bieganie wpływa na wygląd i samopoczucie.
Chcesz zacząć trenować bieganie? Wypróbuj plan treningowy dla początkujących biegaczy od zera do 30 minut ciągłego biegu w 10 tygodni. Proponowany plan treningowy idealnie nadaje się dla początkujących, bo nie obciąża organizmu i pozwala stopniowo przyzwyczaić ciało do wysiłku. Zobacz 10-tygodniowy plan treningowy dla początkujących biegaczy.

Porady dla biegaczy początkujących i bardziej zaawansowanych. Jak przygotować się do maratonu, triathlonu. Porady, jak biegać poprawnie technicznie i na czym polega kulturalne bieganie. Czym bieganie różni się od joggingu.

NOWY NUMER

W numerze 1/2020 "Zdrowia": leczenie zimnem, pielęgnacja skóry w onkoterapii, zimowe kontuzje, odmładzanie bez skalpela, jak zwalczyć nawyk odwlekania, specjały na świąteczny stół. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 1/2020