Trening interwałowy w domu - przykładowy zestaw ćwiczeń [WIDEO]

2018-07-31 9:42 Aleksandra Urbaniak

Wypróbuj prosty trening interwałowy, który wykonasz w domu bez sprzętu. Trening przeznaczony jest zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet - pozwala spalić tkankę tłuszczową i wymodelować sylwetkę. Włącz WIDEO u siebie w domu i obejrzyj trening interwałowy składający się z 3 przykładowych ćwiczeń pokazywanych przez trenera Jacka Bilczyńskiego.

Trening interwałowy w domu może być równie skuteczny co interwały wykonywane w profesjonalnym klubie fitness lub na siłowni. Do ćwiczeń prezentowanych na filmie nie potrzebujesz dodatkowego sprzętu - wystarczy obciążenie w postaci własnej masy ciała.

Zobacz WIDEO z domowym treningiem interwałowym, dzięki któremu spalisz morze kalorii, poprawisz kondycję oraz wymodelujesz sylwetkę. Opisy ćwiczeń znajdziesz w dalszej części artykułu.

Trening interwałowy w domu - ćwiczenia

Ten domowy trening interwałowy jest niezwykle prosty i szybki - składa się z zaledwie 3 ćwiczeń bez sprzętu. Każde z nich ma na celu wzmocnienie innej partii mięśniowej.

Ćwiczenie 1. Deska góra-dół

Zrób plank (deskę) w oparciu na łokciach. Następnie wyprostuj najpierw jedną potem drugą rękę przechodząc do planka wysokiego (pozycja w oparciu na dłoniach jak do pompki). Potem znów ugnij jedną i drugą rękę wracając do pozycji wyjściowej. Powtarzaj na przemian.

Ćwiczenie 2. Bieg górski (mountain climbers)

Zrób podpór przodem na dłoniach, stopy oprzyj na palcach, kolana ustaw tuż nad ziemią. Szybko, rytmicznie podciągaj kolana pod klatkę piersiową jakbyś wspinał się po podłodze.

Ćwiczenie 3. Przeskoki

Stań prosto, dłonie oprzyj na biodrach. Skokiem wysuń jedną nogę do przodu, drugą do tyłu i ugnij przy tym kolana mniej więcej do kąta prostego. Przeskakuj wysuwając nogi na zmianę przód-tył, cały czas pozostając na ugiętych nogach.

Czytaj też: Naturalne spalacze tłuszczu - lista 10 substancji przyspieszających odchudzanie

Trening interwałowy w domu - plan treningu

Zasady są proste: trening interwałowy składa się z 5 rund. W każdej rundzie wykonujesz 3 ćwiczenia, jedno po drugim, bez robienia przerw. Czas trwania każdego ćwiczenia to 25 sekund. Po każdej rundzie robisz 30-sekundową przerwę.

Schemat wygląda następująco:

  • ćwiczenie 1. - 25 sek
  • ćwiczenie 2. - 25 sek
  • ćwiczenie 3. - 25 sek
  • przerwa - 30 sek

Całość powtórzyć x 5 (jeśli jesteś początkujący, zrób 2-3 rundy).

Jak często wykonywać trening interwałowy w domu?

Na początek ćwicz 2 razy w tygodniu, z czasem możesz zwiększyć liczbę sesji treningowych do 4-5 na tydzień. Trudność zwiększaj stopniowo, biorąc pod uwagę swoje możliwości.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Kristoff
|

w życiu jeszcze nie widziałem czegoś tak sztucznego i zaufanego w sobie