Pływanie

Pływanie na plecach, czyli styl grzbietowy, przeznaczony jest niemal dla każdego, gdyż nie obciąża kręgosłupa. Styl grzbietowy ma wiele zalet prozdrowotnych, a pierwsze efekty pływania na plecach można zaobserwować już po jednym treningu w basenie! Sprawdź, jakie mięśnie pracują podczas pływania na plecach, jak wygląda technika stylu grzbietowego oraz dowiedz się, dlaczego pływanie na plecach polecane jest na kręgosłup.
Pływanie na odchudzanie to świetny pomysł dla wszystkich! Pływanie poprawia ogólną sprawność ciała, przyspiesza metabolizm, a do tego jest dobrą zabawą. Sprawdź przykładowy trening dla początkujących, poznaj plan treningowy oraz dowiedz się, dlaczego pływanie może być doskonałym wysiłkiem odchudzającym.
Zalety pływania bywają nie do przecenienia. Pływanie pełni rolę profilaktyczną i rehabilitacyjną dzięki temu, że podczas ruchu w wodzie angażujemy praktycznie wszystkie mięśnie. Nawet jeśli nie umiesz pływać, możesz ćwiczyć w wodzie, zapisując się na zajęcia aqua aerobiku, który znakomicie modeluje sylwetkę. Poznaj zalety pływania.
Pływanie żabką (inaczej stylem klasycznym) ma wiele zalet zdrowotnych. Po pierwsze, aktywuje do pracy mięśnie pleców, brzucha, ramion oraz nóg. Po drugie, doskonale spala kalorie. Na pływaniu żabką zyskuje też... kręgosłup. Zastanawiasz się, jakie jeszcze korzyści da ci pływanie żabką? Dowiedz się, czy pływanie żabką z głową nad wodą szkodzi i poznaj prawidłową technikę stylu klasycznego.
Klasyczne style pływackie to kraul, styl klasyczny (żabka), grzbietowy i motylkowy. Wszystkie wymagają dobrego opanowania techniki, dlatego najlepiej uczyć się ich pod okiem doświadczonego instruktora. Samodzielna nauka może przynieść rezultaty, jednak równie często utrwala złe nawyki, które w dłuższej perspektywie szkodzą kręgosłupowi zamiast go wzmacniać. Przykładem może być żabka dyrektorska, czyli błędny wariant stylu klasycznego. Poznaj 5 najpopularniejszych stylów pływackich.
Aby ćwiczyć na basenie, wcale nie trzeba umieć pływać. Można skutecznie wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, rąk i pleców wykonując proste ruchy w wodzie, na stojąco lub trzymając się krawędzi basenu. Takie ćwiczenia mocno angażują do pracy całe ciało, a dzięki sile wyporu wody odciążają stawy i zmniejszają ryzyko kontuzji. Poznaj 20-minutowy zestaw ćwiczeń w basenie.
Zastanawiasz się, jak schudnąć, dobrze się bawiąc? Wybierz pływanie! To przyjemny sposób na schudnięcie, co więcej - regularne ćwiczenia na basenie wzmocnią twój kręgosłup. Piesek, żabka, kraul, styl grzbietowy i uważany za najtrudniejszy do opanowania styl motylkowy - każdy z nich świetnie rozwija i modeluje ciało oraz spala kalorie. Odchudzanie na basenie przyspieszą też odpowiednie ćwiczenia.
Kraul to najszybszy styl pływacki. Nauka pływania kraulem nie należy do najprostszych, ale kiedy już opanujemy technikę oddychania i rozwiniemy mięśnie, styl ten przyniesie nam zadowalające efekty zdrowotne. Dzięki intensywnej pracy mięśni, stawów i wysiłkowi tlenowemu, pływanie kraulem pozwoli nam spalić dużo kalorii. Sprawdź, jak pływać kraulem i jakie efekty daje praktykowanie tego popularnego stylu pływackiego.
Pływanie znakomicie wpływa na zdrowie i sylwetkę. Ale na basen warto wybrać się nawet jeśli nie umiesz pływać! Oprócz pływania na basenie można ćwiczyć np. aqua aerobik czy aquacycling. Ruch w wodzie poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, modeluje sylwetkę. A przy tym nie męczy tak jak tradycyjna gimnastyka. Zobacz, dlaczego jeszcze warto regularnie chodzić na basen i jakie korzyści dla zdrowia daje pływanie.
Aqua aerobik to sport dla każdego, bez względu na wiek i kondycję. Ćwiczenia w wodzie wykonuje się prawie bez wysiłku, a mimo to poprawiają formę, rzeźbią sylwetkę i doskonale odprężają. Nawet spora nadwaga, kiepska forma, bóle pleców lub kolan nie są przeszkodą dla gimnastyki w wodzie. Trenować możesz sama lub pod okiem instruktora.
Chcesz wreszcie nauczyć się pływać, bo choć od miesięcy chodzisz na basen, to wciąż boisz się zanurzyć w wodzie i nie opanowałeś jeszcze techniki równomiernego oddychania? Poznaj 6 rad na temat pływania, dzięki którym szybciej nauczysz się utrzymywać na wodzie i z łatwością przepłyniesz kilka długości basenu.
Styl motylkowy (delfin) to zdecydowanie najtrudniejszy ze stylów pływackich. Zalety pływania delfinem są jednak nieocenione: poprawiamy wydolność organizmu i wytrzymałość mięśniową. Fazy pływania stylem motylkowym przypominają ruch w wodzie delfina, stąd alternatywna nazwa dla tego stylu pływackiego – delfin. Sprawdź, czym charakteryzuje się pływanie delfinem oraz poznaj najlepsze ćwiczenia pomagające w nauce stylu motylkowego.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019