Pływanie

Styl motylkowy (delfin) to zdecydowanie najtrudniejszy ze stylów pływackich. Zalety pływania delfinem są jednak nieocenione: poprawiamy wydolność organizmu i wytrzymałość mięśniową. Fazy pływania stylem motylkowym przypominają ruch w wodzie delfina, stąd alternatywna nazwa dla tego stylu pływackiego – delfin. Sprawdź, czym charakteryzuje się pływanie delfinem oraz poznaj najlepsze ćwiczenia pomagające w nauce stylu motylkowego.
Pływanie to doskonały trening fizyczny - aktywuje ponad czterdzieści mięśni jednocześnie! Pływanie ma też zbawienny wpływ na odchudzanie oraz sylwetkę. W zależności od stylu i techniki pływanie ma wiele zalet prozdrowotnych. Sprawdź, jak wygląda nauka pływania, jakie mięśnie pracują podczas tej aktywności fizycznej i poznaj najważniejsze style pływackie.
Aqua fitness to sport wykonywany w wodzie, najczęściej na zajęciach prowadzonych na basenie. Aqua fitness dzieli się na wiele specjalistycznych rodzajów aktywności fizycznej. Ćwiczenia można wykonywać bez przyrządów, jak i z dodatkowymi akcesoriami (np. rowerki czy rurki). Ta różnorodność i uniwersalność sprawia, że aqua fitness jest coraz częściej uprawianym sportem, a niezliczona ilość zalet, które posiada, przyciąga na zajęcia mnóstwo chętnych. Sprawdź, czym charakteryzuje się aqua fitness, jakie są jego rodzaje oraz dowiedz się więcej o efektach, które dają zajęcia aqua fitness.
Aqua jogging to świetny sposób na utrzymanie formy polecany zwłaszcza regularnie trenującym biegaczom (także w czasie leczenia kontuzji). To również skuteczna metoda na utrzymanie zdrowej kondycji i spalenie nadprogramowych kalorii. Aby ćwiczyć aqua jogging, nie musisz nawet umieć pływać. Przeczytaj, na czym polega bieganie w wodzie i jakie przynosi efekty.
Aqua zumba to nic innego, jak zajęcia zumby, tyle że odbywające się na basenie! Taniec w wodzie sprawia, że tracimy jeszcze więcej kalorii, a jednocześnie nie obciążamy stawów i dbamy o kręgosłup. Aqua zumba przeznaczona jest dla każdego i nie wymaga umiejętności pływania. Sprawdź, dlaczego warto ćwiczyć zumbę w wodzie.
Aqua aerobik można polecić naprawdę wszystkim. Z dobrodziejstw fitnessu na basenie mogą korzystać kobiety w ciąży, osoby otyłe lub po kontuzjach. Regularne ćwiczenia aqua aerobik wyszczuplają, odciążają kręgosłup, likwidują stres i napięcie. Poznaj inne zalety gimnastyki w wodzie.
Wypróbuj aquacycling, jeśli lubisz pływać i jeździć na rowerze. Zajęcia te prowadzone są na specjalnych rowerach, przystosowanych do pracy w środowisku wodnym. Zajęcia są bardzo dynamiczne, ale dzięki masującym właściwościom wody zakwasy następnego dnia bolą o wiele mniej.
Zajęcia na basenie dla dzieci i dorosłych coraz częściej pojawiają się w ofercie ośrodków sportowych. Ich różnorodność i pomysłowość może zaskakiwać – dużą popularnością cieszy się na przykład aquacycling, czyli jazda na rowerze w wodzie, aqua zumba czy aqua joga. Zajęcia dostępne są dla wszystkich niezależnie od wieku i umiejętności pływackich – mogą brać w nich udział już 3-miesięczne niemowlaki! Zobacz przegląd 8 najciekawszych zajęć na basenie dla dzieci i dorosłych.