Sporty zimowe

Trening w zimie nie musi oznaczać dalekich wyjazdów w góry. Często wystarczy trochę śniegu w okolicy, aby w pełni korzystać z zimowej aury i aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Poznaj treningi, które nie wymagają kosztownych przygotowań ani specjalnych umiejętności, są za to dobrym sposobem na poprawę kondycji i utratę kalorii zimą.
Zapraszamy fanów nart biegowych i nordic walking! W dniu 20 stycznia 2019 Powiat Warszawski Zachodni wraz z Parkiem Rozrywki Julinek, Gminą Leszno oraz Kampinoskim Parkiem Narodowym organizuje Rajd Szlakiem Powstańców Styczniowych 1863.
Morsowanie to innymi słowy kąpanie się w lodowatej wodzie. Jeśli zastanawiasz się nad wpływem morsowania na zdrowie lub na stawy, to nie musisz obawiać się żadnych powikłań. Przeciwnie, morsowanie daje organizmowi same korzyści, jeśli nie cierpisz na choroby kardiologiczne. Sprawdź, jak zacząć morsowanie, poznaj rady na pierwszy raz i dowiedz się, jakie są przeciwwskazania do morsowania.
Nauka jazdy na łyżwach dla dzieci usprawnia ich koordynację, wytrzymałość, zwiększa poczucie własnej wartości. Im wcześniej rozpoczniemy naukę jazdy na łyżwach, tym lepiej! Pod czujnym okiem doświadczonego instruktora dziecko pozna bezpieczne techniki jazdy. Jeśli nasze dziecko nie posiada żadnych istotnych przeciwwskazań zdrowotnych, z powodzeniem może spróbować swoich sił na lodowisku. Dowiedz się, jak nauczyć dziecko jazdy na łyżwach i jak wybrać odpowiednie dla niego łyżwy.
Jakie narty wybrać? To pytanie zadają sobie przede wszystkim osoby początkujące, ale i ci, którzy pierwsze kroki na nartach mają już za sobą i chcieliby kupić sprzęt dla bardziej zaawansowanych bądź po prostu urozmaicić swoje zimowe szaleństwo na stoku. Dzięki naszemu poradnikowi dowiesz się, jaki rodzaj nart wybrać, jak dopasować je do wzrostu, a także jak dobrać do nich kije, wiązania i buty.
Jakie łyżwy kupić? Należy dobrać je do naszych umiejętności: dla początkujących zwykle poleca się łyżwy hokejowe, dla bardziej wprawionych - figurowe. To, jakie łyżwy wybierzemy zależy także od tego, jak często będziemy jeździć i w jakim stylu. Ważne, żeby nie oszczędzać na sprzęcie, bo złej jakości łyżwy szybko się zużywają, nie ochronią nogi przed kontuzjami i na ogół są mało komfortowe. Zobacz, na co zwrócić uwagę kupując łyżwy figurowe i hokejowe.
Święta nieodmiennie kojarzą się z biesiadowaniem przy stole. Kiedy już przy nim zasiądziemy, rzadko od niego wstajemy przez następnych kilka dni. A gdyby zamiast kolejnych godzin przy makowcu i – co tu kryć – telewizji, spędzić czas aktywnie? Spacer, łyżwy czy nordic walking to także doskonały, a przede wszystkim zdrowszy sposób na relaks i zapobiegnięcie narastaniu świątecznej „oponki”.
W nauce jazdy na łyżwach kluczowy jest balans ciała, dlatego każda początkująca osoba powinna zacząć od ćwiczeń wyrabiających równowagę. Kolejnym krokiem jest nauka jazdy do przodu, po kole i hamowania – te umiejętności są niezbędne, aby swobodnie poruszać się po lodowisku unikając kolizji. Obejrzyj wideo, na którym instruktorka Renata Aleksander ze szkoły ICE&FUN pokazuje, jak jeździć, skręcać i hamować na łyżwach.
Curling to zimowy sport olimpijski, w którym najważniejsza jest precyzja i właściwa taktyka. By grać w curling potrzebne są tylko trzy przedmioty: odpowiednie buty, szczotka oraz granitowe kamienie. I lodowisko, rzecz jasna! Zawodnicy jednak muszą sprostać niezwykłym zasadom gry. Może właśnie dzięki nim tak niepozorny sport wywołuje tyle emocji? Sprawdź, co to jest curling, poznaj jego zasady i fascynujący kodeks honorowy.
Wypożyczać czy kupować narty? Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników, między innymi od naszego poziomu zaawansowania i liczby dni spędzanych co roku na stokach. Eksperci od nart radzą, aby zacząć od wypożyczania sprzętu, a dopiero w miarę robienia postępów rozważyć kupno własnych nart.
Amatorów jazdy na snowboardzie oraz nartach jest wielu. Od dawna trwa spór, na czym jeździ się lepiej, który ze sportów daje więcej możliwości oraz który korzystniej wpływa na nasze zdrowie. Tak więc… snowboard czy narty – co wybrać?
Planujesz wypad na narty? Zacznij od suchej zaprawy. Najlepszy sprzęt nie uchroni cię przed kontuzją, gdy prosto zza biurka trafisz na stok. Koniecznie popraw kondycję, zwłaszcza gdy na co dzień unikasz ruchu. Wystarczy prosta gimnastyka 3 razy w tygodniu, ćwiczenia musisz jednak zacząć wykonywać kilka tygodni przed wyjazdem na narty. Oto plan treningu, zestaw ćwiczeń na wideo i galeria zdjęć - przygotują cię do sezonu narciarskiego.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019