Crossfit

Wall ball shots to innymi słowy przysiad z wyrzutem piłki lekarskiej w górę. Ćwiczenie na stałe weszło w trening crossfity, a wall ball shots uważane jest za jedne z najbardziej efektywnych i wymagających ćwiczeń.
Crossfit to plan treningowy będący alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. Wykonywane ćwiczenia angażują całe ciało, ze szczególnym zaakcentowaniem pośladków, ud, mięśni brzucha. Crossfit daje szybkie efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz wymaga od trenującego nie lada determinacji w dążeniu do tego celu. Sprawdź, na czym polega crossfit i czy jest to trening przeznaczony dla każdego.
Crossfit to obecnie jeden z najpopularniejszych treningów na całym świecie. Też chcesz zacząć ćwiczyć, ale nie wiesz od czego zacząć? Oto wskazówki i przykładowy zestaw ćwiczeń dla początkujących.
Box jumps to nic innego jak wskoki na skrzynię. Box jumping to może być doskonałym elementem treningu plyometrycznego, siłowego czy skocznościowego. Z tego względu bardzo często wykorzystywane jest w crossficie, który przyjął box jumps jako swoje sztandarowe ćwiczenie. Wskoki na skrzynię wymagają jednak nienagannej techniki i doświadczenia w sporcie. Sprawdź, jak należy je robić.
Crossfit to trening bardzo wszechstronny i skuteczny, ale nie w każdym przypadku wychodzi na zdrowie. Specjaliści zwracają uwagę, że większość ćwiczeń crossfitowych należy do grupy podwyższonego ryzyka – to oznacza, że ich bezpieczeństwo zależy od dużej precyzji, koncentracji i wysokiej sprawności ćwiczącego. Osoby pozbawione tych cech w wyniku trenowania crossfitu są bardziej narażone na kontuzje, przeciążenia, przewlekłe bóle stawów oraz mięśni.
Crossfit dla dzieci przywędrował do nas prosto ze Stanów Zjednoczonych, gdzie amerykańska wersja „crossfit for kids” robi prawdziwą furorę. Dorośli „bawią się” na salach przerzucaniem ciężarów, a dzieci? Najmłodsi robią to podczas kreatywnych czynności i zabaw wymyślanych przez instruktorów, takich jak skoki na podwyższenia, fikołki na drążkach, podciąganie na linach. Brzmi jak raj dla dzieci i rodziców? Bo tak jest! Sprawdź, na czym polega crossfit dla dzieci, jakie są przeciwskazania i zalety takiej formy ruchu.
Trening z linami to jedna z aktywności podejmowanych przez osoby uprawiające crossfit. Battle rope, bo tak brzmi angielska nazwa sprzętu używanego podczas ćwiczeń, cieszy się coraz większą popularnością ze względu na wszechstronne efekty, jakie daje. Przeczytaj, na czym polega trening z linami i poznaj przykładowe ćwiczenia z battle rope.
Dla kogo jest przeznaczony crossfit? Dla każdego, kto chce być aktywny ruchowo, niezależnie od tego, w jakim jest wieku, czy uprawia już jakąś dyscyplinę sportową, jaki jest poziom jego kondycji fizycznej i jaki cel zamierza osiągnąć dzięki treningowi. Niestety, istnieją pewne przeciwwskazania, które uniemożliwiają uprawianie tej dyscypliny. Sprawdź, dla kogo jest przeznaczony crossfit, a kto powinien z niego zrezygnować.
Jak ułożyć plan treningowy crossfit? Najlepiej o ułożenie planu treningów poprosić profesjonalnego trenera. Jeśli nie masz takiej możliwości, nic straconego. Nawet samemu można ułożyć bezpieczny i wydajny plan treningowy crossfit. Wystarczy tylko kierować się kilkoma wskazówkami. Podpowiadamy crossfitowcom, jak krok po kroku ułożyć własny plan treningowy.
Ćwiczenia crossfit zostały dobrane w taki sposób, aby z jednej strony nie wymagały profesjonalnego sprzętu czy dużej ilości miejsca, a z drugiej - angażowały jak największą ilość partii ciała. Ze względu na to, że ćwiczenia będą wykonywane w domu, gdzie nikt nie będzie w stanie skorygować ewentualnych błędów technicznych, zestaw zawiera jedne z najmniej skomplikowanych ćwiczeń crossfitowych, do których prawidłowego i bezpiecznego wykonania wystarczy podstawowa wiedza.
Plan treningowy dla początkujących crossfitowców zawiera różnorodne ćwiczenia, które oddziałują praktycznie na każdą grupę mięśniową. Dzięki temu trening crossfit pozwala nie tylko na "wyrzeźbienie" ciała, lecz także na pozbycie się zbędnych kilogramów czy poprawę wydolności organizmu. Sprawdź, jak wygląda przykładowy plan treningowy dla początkujących crossfitowców.
Cross-trening to metoda treningu łącząca w sobie elementy gimnastyki sportowej, lekkoatletyki i ćwiczeń z obciążeniem, np. sztangami. Różnorodność cross-treningów przyciąga do nich bardzo wiele osób, jednak niekiedy nieskrępowana wyobraźnia trenerów prowadzi do braku efektów. Przeczytaj, na czym polega cross-trening i jakie ma zasady. Informacje pochodzą z książki Metoda Cross-treningu, opublikowanej przez wydawnictwo Aha!. Serwis wformie24.pl objął nad nią patronat.

NOWY NUMER

W numerze 1/2020 "Zdrowia": leczenie zimnem, pielęgnacja skóry w onkoterapii, zimowe kontuzje, odmładzanie bez skalpela, jak zwalczyć nawyk odwlekania, specjały na świąteczny stół. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 1/2020