Pole dance, czyli taniec na rurze. Jak wyglądają zajęcia?

2020-01-21 11:19 Aleksandra Urbaniak

Pole Dance to taniec na rurze uprawiany w celu poprawy siły mięśni i zwiększenia gibkości ciała. Ćwiczenia na rurze skutecznie wysmuklają sylwetkę, a jednocześnie podnoszą świadomość ciała i uczą zmysłowych ruchów. W przeciwieństwie do erotycznego tańca na rurze, Pole Dance jest dyscypliną sportową, a jej zasadniczy cel to poprawa ogólnej sprawności i zwinności. Zobacz, jak wyglądają zajęcia Pole Dance i dlaczego warto ćwiczyć na rurze.

Spis treści:

  1. Pole dance – jak wyglądają zajęcia?
  2. Pole dance - zobacz podstawowe figury pole dance
  3. Pole dance – dlaczego warto ćwiczyć na rurze?
  4. Pole dance - zobacz trening profesjonalnej instruktorki

Pole dance to taniec na rurze z elementami akrobatyki, wykonywany przy użyciu zamontowanego pionowo, metalowego drążka. Pole dance nie należy mylić z Lap Dance, czyli tańcem erotycznym wykonywanym w klubach ze striptizem. Choć obie dyscypliny mają dużo wspólnych cech, pole dance trenuje się przede wszystkim w celu poprawy sprawności fizycznej. Umiejętność zmysłowego poruszania się to jedynie dodatkowy skutek ćwiczeń, podobnie jak smukłe, jędrne ciało, silne mięśnie i giętki kręgosłup.

Do uprawiania pole dance przyznaje się wiele gwiazd, m.in. Kristen Steward, Fergie, Jessica Alba, Kate Hudson, Paris Hilton, Madonna i Demi Moore. Również w Polsce rośnie grono miłośniczek fitnessu na rurze. Należą do nich m.in. Klaudia Halejcio i Kamila Szczawińska. Od 2012 roku organizowane są u nas mistrzostwa w tej dyscyplinie. Tancerki są oceniane przez profesjonalne jury m.in. za technikę wykonywania figur, płynność przejść, a także oryginalność, elastyczność i styl.

Pole dance – jak wyglądają zajęcia?

Pole Dance mogą uprawiać wszystkie kobiety, które szukają niestandardowych sposobów na wyszczuplenie sylwetki i wzmocnienie mięśni. Jeśli tradycyjny aerobik i ćwiczenia siłowe są dla ciebie zbyt monotonne, Pole dance może być strzałem w dziesiątkę. Aby rozpocząć treningi, nie musisz być wysportowana ani mieć figury modelki. To właśnie ćwiczenia sprawią, że nabierzesz siły, sprawności oraz pozbędziesz się dodatkowych kilogramów.

Pierwsze kroki w nauce tańca na rurze polegają na opanowaniu prostych ćwiczeń wzmacniających, ujędrniających i rozciągających ciało. Początkujące tancerki uczą się podstawowych chwytów, obrotów oraz nieskomplikowanych figur. Pierwszy etap nauki to także oswajanie się nową formą treningu oraz stopniowe zyskiwanie świadomości ciała.

Zobacz też: Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

W miarę robienia postępów, tancerki przechodzą do coraz trudniejszych ewolucji - uczą się przejść między figurami, łączenia dotychczas poznanych trików w dłuższe układy oraz poruszania się z gracją. Ćwiczenia wymagają większej siły i koordynacji. Dalsze etapy treningu to nauka tańca na rurce obrotowej oraz opracowywanie zaawansowanych układów choreograficznych z elementami akrobatyki.

Pole dance - zobacz podstawowe figury pole dance

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Czytaj też: Katalog figur pole dance dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych

Pole dance – dlaczego warto ćwiczyć na rurze?

Pole Dance to rewelacyjny sposób na uzyskanie szczupłej, wymodelowanej sylwetki. Podczas treningu pracują wszystkie mięśnie ciała – zaczynając od nadgarstków, przez barki, ramiona, brzuch, plecy, pośladki, uda, łydki, na stopach kończąc. Konieczność utrzymania się na rurze bez kontaktu z podłożem wymaga dobrego opanowania równowagi i koordynacji. Ponadto, ćwiczenia wykonywane są boso, co doskonale kształtuje mięśnie nóg oraz nadaje udom i pośladkom zgrabny, jędrny wygląd.

Zobacz też:

Na Pole Dance korzysta również kręgosłup – poszczególne figury wymagają „kocich ruchów”, dzięki czemu mięśnie kręgosłupa zostają wzmocnione, a ciało staje się bardziej elastyczne i giętkie.

Oprócz korzyści dla zdrowia i figury, taniec na rurze ma także pozytywny wpływ na naszą samoocenę. Zmysłowe ruchy pomagają w odkrywaniu własnej kobiecości i uczą, jak poruszać się z gracją i wdziękiem. Dzięki temu Pole Dance to świetna okazja do rozprawienia się ze swoimi kompleksami i zyskania większej pewności siebie.

Sprawdź też:

Pole dance - zobacz trening profesjonalnej instruktorki

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020
KOMENTARZE
gość
|

Jasne, że systematyczny trenig spowoduje rozrost mięśni, podobnie jak u gimnastyczek, przecież to trening siłowy! Ciało będzie umięśnione i nie ma się co łudzić, że będzie inaczej.

Ewela
|

Spokojnie, nie ma co się obawiać wzrostu mięśni od pole dance. Organizm kobiety nie jest w stanie wyprodukować takiej ilości testosteronu, żeby mięśnie rozrosły się jak u Swarzzennegera :)
Także można trenować pole dance bez obaw, że urosną nam mięśnie!

Eliza
|

Wiemy już co to jest pole dance, wiemy jakie są zalety pole dance, ale nie wiemy do końca w jakim stopniu trening pole dance wpływa na kształtowanie sylwetki. Czy mięśnie bardziej się rzeźbią a mniej rosną? A może jest odwrotnie?

Daria
|

Pole dance w dużej mierze korzysta z metod treningu siłowego. Boję się, że moje ramiona strasznie się rozrosną, przecież to te mięśnie wykonują największą pracę. A może jednak boję się na wyrost? Jak to jest z tym wzrostem mięśni od pole dance?

Ewa
|

Zastanawiam się nad tym, czy jak zacznę trenować pole dance, to zaczną rosnąć moje mięśnie?

Weronika
|

Czy od treningu pole dance urosną mięśnie?