Ćwiczenia na cellulit. Najlepsze ćwiczenia na cellulit

2019-12-03 12:43 Monika Majewska

Ćwiczenia na cellulit odgrywają ważną rolę w procesie zwalczania pomarańczowej skórki. Tego typu ćwiczenia powinny być wykonywane regularnie, a najlepiej kilka razy w tygodniu. Tylko wtedy będą naprawdę skuteczne. Zobacz, jakie ćwiczenia na cellulit są najlepsze.

Ćwiczenia na cellulit są jedną z najskuteczniejszych metod walki z cellulitem znajdującym się na brzuchu, pośladkach i udach. Regularne ćwiczenia na cellulit nie tylko przyczynią się do zmniejszenia ilości podskórnej tkanki tłuszczowej, lecz także do redukcji obrzęków (a co za tym idzie - także cellulitu wodnego), poprawy wyglądu i elastyczności skóry oraz podniesienia poziomu kondycji fizycznej.

Ćwiczenia na cellulit należy rozpocząć od krótkiej rozgrzewki. Jeśli nie masz w domu roweru stacjonarnego lub innego sprzętu do ćwiczeń, poskacz na skakance, zrób pajacyki, skłony lub tradycyjny rowerek. Rozgrzewka powinna trwać około 15 minut. Po zakończeniu ćwiczeń na cellulit zaleca się wykonać stretching statyczny, którego celem jest rozluźnienie mięśni.

Ćwiczenia na cellulit - hula-hoop

Jednymi z najczęściej polecanych ćwiczeń na cellulit jest to z użyciem hula-hoop. Polega ono na wprawianiu plastikowego koła w szybki ruch wokół ciała, ruchami naśladującymi taniec hula. Wystarczy stanąć w lekkim rozkroku, wciągnąć brzuch, lekko ugiąć nogi w kolanach, chwycić hula-hoop, umieścić je na wysokości talii, a następnie zacząć nim kręcić. Hula-hoop angażuje do pracy brzuch, pośladki i uda, czyli wszystkie części ciała, na których najczęściej pojawia się cellulit.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z hula-hoop, wybierz lżejsze i szersze kółko, ponieważ takim łatwiej jest kręcić. Początkujący powinni wykonywać krótkie, kilkuminutowe ćwiczenia, klika razy dziennie. Kiedy już opanujesz trening ze zwykłym kołem, możesz sięgnąć po to cięższe. Jednak najbardziej efektywne będą ćwiczenia z hula-hoop, które posiada kulki masujące, wywierające nacisk na skórę. Osoby zaawansowane mogą wykonywać ćwiczenia trochę dłużej, około 20 minut.

Czytaj też: Hula-hoop na mięśnie brzucha i talię: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Jak pozbyć się cellulitu [WIDEO]

Ćwiczenia na cellulit - przysiady

Stań z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Stopy ustaw równolegle do siebie. Następnie napnij mięśnie brzucha i wraz z wydechem ugnij kolana tak, jakbyś chciała usiąść na krześle. Następnie wykonaj wdech i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie 20 razy.

Obejrzyj wideo: Zasady prawidłowego robienia przysiadów

Ćwiczenia na cellulit - trening z hantlami

Chwyć w dłonie hantle (około 2 kg), stań w lekkim rozkroku i opuść luźno ręce. Następnie prawą nogą wykonaj daleki wypad w przód, jednocześnie unosząc dłonie. Udo prawej nogi powinno być równoległe do podłogi, a kolano lewej tuż nad podłogą. Odepchnij się prawą stopą, wyprostuj i złącz nogi. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a następnie zmień nogę.

Czytaj też: Dieta na cellulit musi zawierać 9 produktów

Ćwiczenia na cellulit - unoszenie nogi w klęku podpartym

Wykonaj klęk podparty, tzn. uklęknij i oprzyj wyprostowane ręce o podłoże (dłonie powinny być ułożone pod barkami i rozstawione na szerokość ramion). Plecy powinny być proste, brzuch napięty, a głowa znajdować się w linii kręgosłupa. Następnie wraz z wydechem unieś ugiętą w kolanie pod kątem prostym prawą nogę tak, aby udo znajdowało się równoległe do podłogi. W czasie unoszenia nogi pilnuj, by plecy pozostały nieruchome, a pośladki mocno napięte. Potem, wraz z wdechem wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenia na lewej nodze. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a następnie zmień nogę.

Ćwiczenia na cellulit - wyprost nogi

Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Następnie przewróć się na prawy bok, podeprzyj głowę ręką i unieś prawą nogę jak najwyżej. Pamiętaj, aby nie zgiąć jej w kolanach. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a następnie wykonaj je na lewej nodze.

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Warto wiedzieć

Najlepszy trening na cellulit? Interwały!

Ćwiczenia siłowe mają za zadanie ujędrnić skórę objętą cellulitem poprzez stymulację produkcji kolagenu. Trzeba jednak pamiętać, że cellulit to tak naprawdę nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa - a najlepiej w spalaniu tłuszczu sprawdzają się treningi kardio. W twoim codziennym planie ćwiczeń nie może więc zabraknąć miejsca na aktywności takie jak bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance czy jazda na rolkach.

Jeśli na co dzień masz mało czasu, postaw na treningi interwałowe. Zajmują tylko 15-20 minut dziennie, ale dają bardzo dobre efekty, ponieważ spalają tkankę tłuszczową nawet przez wiele godzin po treningu. Żeby pozbyć się cellulitu za pomocą interwałów, wykonuj je przynajmniej 5 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie.

Ćwiczenia na cellulit - unoszenie pośladków

Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Połóż ręce wzdłuż ciała, a stopy rozstaw na szerokość bioder. Następnie wykonaj wydech, podnieś i napnij pośladki, opierając się na palcach stóp. Głowa, barki i ramiona powinny swobodnie przylegać do podłoża. Utrzymaj napięte mięśnie w takiej pozycji przez kilka sekund.

Potem, wykonując wdech, powoli opuść pośladki. Następnie dotknij nimi lekko podłogi, nie zmniejszając napięcia mięśni, i zaraz potem ponownie unieś pośladki, by powtórzyć ćwiczenie. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Czytaj też: HIP THRUST - najskuteczniejsze ćwiczenie na pośladki. Jak zrobić hip thrust?

Ćwiczenia na cellulit - unoszenie pośladków z oparciem nogi

Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami, a ręce rozłóż na boki. Następnie zegnij nogi w kolanach i prawe podudzie oprzyj tuż nad lewym kolanem. Potem unieś biodra tak, aby tułów i lewe udo tworzyły linię prostą. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji i staraj się obniżyć biodra, ale nie dotknąć podłogi. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a następnie zmień nogę.

Czytaj także: 10 skutecznych ćwiczeń, które zrobisz na leżąco

Ćwiczenia na cellulit - trening z piłką

Połóż się na plecach z rękami ułożonymi wzdłuż tułowia. Umieść piłkę gimnastyczną między stopami. Następnie podnieś ją do góry i ściśnij kilka razy. Wracając do pozycji wyjściowej, ugnij nogi pod kątem 45 stopni i ponownie ściśnij piłkę kilka razy. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Zobacz też: Ćwiczenia na seksowne pośladki: trening z hantlami

Zobacz jakie ćwiczenia na cellulit proponuje trenerka Joanna Brzezińska:

Źródło: X-news / Dzień dobry TVN

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 1/2020 "Zdrowia": leczenie zimnem, pielęgnacja skóry w onkoterapii, zimowe kontuzje, odmładzanie bez skalpela, jak zwalczyć nawyk odwlekania, specjały na świąteczny stół. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 1/2020
KOMENTARZE
Amelia Złotowska
|

algi, ruszczyk kolczasty, kasztanowiec, bluszcz, bylica, kofeina itp. na pewno dość sporo jest tych składników. ja tylko to widze z przetłumaczonych z łaciny na pl xD

Karczewska
|

Macie może więcej informacji o nim? Co tam jest w środku na cellulit?

sayonara
|

ja sinial używam na zmianę z vialise. zarówno jeden jak i drugi to jest sztosik. jak się ćwiczy i masuje to już w ogóle ^^

tosiaq
|

ja używam codziennie bo tam jest na opakowaniu ;D nie wiem jakby to wyglądało, jakbyś używała nieregularnie, ale pewnie efekty słabsze. Ja tez mam wrażliwą skórę, z podrażnieniami po nim nie mam problemu jak coś :)

Małpeczka
|

no to nawet spoko brzmi :) i codziennie go używać, tak? boje się, zeby tez mnie nie podrażnił ani nic, bo juz mi sie tak zdażylo z kremem na celluli

tosiaq
|

no to sinial ci moge z reka na sercu polecic bo miałam to samo co ty - milion kremów, które nie działają. Na efekty poczekasz pewnie z 3-4 tygodnie, ale takie ujędrnienie i lepszy wygląd skóry dość szybko widać

Małpeczka
|

no ja juz co prawda w miedzyczasie jakies tam kremy używałam ale mam wrażenie, że tylko wyrzuciłam pieniądze w błoto -.- a te efekty po jakim czasie zauwazyłas?

tosiaq
|

ja do ćwiczeń (siłowych, z obciążeniem) dodatkowo stosuje sinial - i efekty są super i nawet dosc szybko widoczne

Małpeczka
|

Ja ćwiczę regularnie ale czuję, że brakuje mi jakiegoś dobrego kosmetyku, który by wspomógł moją walkę z cellulitem tzw. nawilżyłby skórę. ujędrnił i napiął...znacie coś dobrego?

Monika
|

Sama nie wierzę, ale po pierwszym dniu ćwiczeń, oprócz mega zakwasów mój cellulit był mniej widoczny - byc może tylko dlatego, że moje mięśnie były tak "napięte". cwieczenia te na pewno będę robic parę razy w tygodniu.