Treningi ogólnorozwojowe

Jak zrobić gwiazdę (przerzut bokiem)? To wcale nie jest takie trudne! Trzeba tylko poświęcić trochę czasu na ćwiczenia wzmacniające ręce i koordynujące ruchy. Jeśli uprawiasz regularnie sport i jesteś w miarę rozciągnięta, nauka pójdzie ci łatwo. Zobacz filmik, na którym instruktorka i młoda gimnastyczka Marysia Naumiuk pokazują, jak krok po kroku zrobić gwiazdę.
Ćwiczenia core stability, nazywane też ćwiczeniami mięśni głębokich lub treningiem stabilności ogólnej, wzmacniają gorset mięśniowy tułowia, czyli te partie mięśni, które kontrolują wszystkie ruchy człowieka. Systematyczne wzmacnianie ćwiczeniami core stability wspomoże rehabilitację, zwiększy siłę i poprawi sprawność ruchową.
To idealny czas, aby rozpocząć wiosenny detoks i przerzucić się na zdrową, lekką dietę oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Skuteczny i szybki detoks wspomogą odpowiednie ćwiczenia fizyczne, bez których wiosenny detoks odchudzający może nie być tak efektywny! Jesteś ciekawy? Sprawdź nasz plan treningowy i dowiedz się, dlaczego musisz zacząć się ruszać!
30-minutowy trening dla początkujących to idealny trening dla każdego, kto zaczyna przygodę z aktywnością fizyczną i chce w szybki i skuteczny sposób zyskać sylwetkę marzeń. 30 minut treningu z ciężarkami wykonywanego kilka razy w tygodniu może przynieść zaskakujące efekty. Jeśli nie masz ciężarków, możesz wykorzystać do treningu zwykłe butelki z wodą – najważniejszy jest ruch.
15-minutowy trening obwodowy dla średnio zaawansowanych może przynieść zaskakujące efekty, o ile będzie regularnie wykonywany . W zaledwie kilkanaście minut możesz wyrzeźbić smukłe i silne mięśnie, zrzucić zbędne kilogramy i pozbyć się tłuszczu oraz cellulitu. Nie wierzysz? Sprawdź sam nasz 15-minutowy trening dla średnio zaawansowanych.
Jak zrobić przejście w przód i przejście w tył? Ucząc się techniki krok po kroku przekonasz się, że to wcale nie takie trudne! Jeśli jesteś wysportowany, masz silne ręce i dużą gibkość, te ćwiczenia mogą okazać się dla ciebie naprawdę proste. Zobacz filmik, na którym instruktorka gimnastyki Aleksandra Woźniak i jej podopieczna Marysia Naumiuk od podstaw pokazują, jak zrobić przejście w przód i w tył.
Trening tlenowy (aerobowy) czy beztlenowy (anaerobowy)? Przy doborze odpowiedniego wysiłku – aerobowego lub anaerobowego - powinniśmy wziąć pod uwagę nasz cel treningowy, bo od niego będą zależne efekty. Czy zależy nam na spaleniu tkanki tłuszczowej czy bardziej na powiększeniu masy mięśniowej? Sprawdź, który trening będzie dla ciebie lepszy – tlenowy czy beztlenowy - i dowiedz się, jakie są różnice między nimi.
Nauka mostka powinna przebiegać w trzech etapach. Najpierw trzeba opanować skłony do tyłu w leżeniu i w klęku prostym, następnie nauczyć się wykonywać mostek z leżenia, a na końcu ze stania. Zobacz wideo, na którym instruktorka i młoda gimnastyczka Marysia Naumiuk pokazują ćwiczenia przygotowujące do mostka i dwa warianty tej figury gimnastycznej.
Wspinaczka ściankowa to sport, który nie tylko wzmocni i wyrzeźbi twoje ciało, ale dostarczy ci także niezapomnianych przeżyć i emocji! Wspinanie na ściance wspinaczkowej, wbrew powszechnemu przekonaniu, jest całkowicie bezpieczne i nie zagraża naszemu życiu. Wspinaczka ściankowa ma wiele zalet i może stać się świetną opcją treningu zamiast siłowni. Jaki rodzaj wspinaczki będzie dla ciebie odpowiedni?
Maszyny do treningu kardio znajdują się w wyposażeniu każdej siłowni. Najczęściej spotykane urządzenia tego rodzaju to bieżnia, orbitrek, rower stacjonarny, stepper, schody. Można używać ich w kilku celach: jako przyrządy wspomagające rozgrzewkę przed treningiem właściwym, do dłuższego treningu wydolnościowego i w celu schłodzenia organizmu po intensywnym wysiłku. Obejrzyj wideo, z którego dowiesz się, czym charakteryzują się poszczególne maszyny do treningu kardio i jak z nich korzystać.
Trening interwałowy na rowerze to propozycja dla kobiet, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów i popracować nad idealną sylwetką, a zwłaszcza nad zgrabnymi i smukłymi nogami. Mogą go wypróbować także panie, które chcą poprawić swoją kondycję fizyczną i wydolność organizmu. Sprawdź, jak prawidłowo wykonać trening interwałowy na rowerze, by osiągnąć te cele.
Trening interwałowy na siłowni jest przeznaczony dla wszystkich kobiet, zwłaszcza dla tych, które zmagają się ze zbędnymi kilogramami. Trening interwałowy na siłowni przyśpiesza metabolizm, a co za tym idzie - pozawala w szybkim czasie pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Oto przykładowy plan treningu interwałowego na siłowni dla kobiet.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020