Ćwiczenia TBC: na czym polega total body conditioning?

2019-08-27 11:12 Ewa Anna Baryłkiewicz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie" | Konsultacja: Agnieszka Lewandowska, instruktorka fitness z klubu Shape w Warszawie

Co to jest TBC? To zajęcia typu dwa w jednym – łączą ćwiczenia aerobowe (przyśpieszające oddech i puls) ze wzmacniającymi. Są wykonywane do rytmicznej muzyki. Sekwencje ćwiczeń TBC wymyśla instruktor, który dba, by uruchomić zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Zobacz wideo z całym treningiem TBC.

Skrót TBC oznacza „total body conditioning”, czyli modelowanie całego ciała. Zajęcia te cieszą się wielkim powodzeniem zarówno wśród początkujących, jak i zapalonych sportowców.

Trening TBC zaczyna rozgrzewka. Trwa 10 minut, składa się z prostych kroków, które będzie w stanie powtórzyć każdy. Po niej następuje część wzmacniająca, czyli ćwiczenia na ręce, nogi, pośladki i brzuch. Do treningu używane są rozmaite sprzęty: hantle, tubingi (guma z rączką), obciążenia na nogi (tzw. „zajączki”), step czy coraz popularniejsze piłki.

Czytaj też: Step aerobik – na czym polega? Efekty ćwiczeń na stepie

TBC - dla kogo jest przeznaczony?

To zajęcia dla wszystkich, zwłaszcza tych, którzy unikają sal fitness, bojąc się, że nie poradzą sobie kondycyjnie. Debiutant może zacząć trening bez ciężarków, a kiedy wzmocni formę, sięgnąć po hantle albo zwiększyć ich wagę.

Nie ma podziału na zajęcia dla zaawansowanych i początkujących, więc w każdym momencie można dołączyć do grupy. Ograniczeń wiekowych nie ma. Jeśli jednak coś ci dolega, poproś instruktora o mniej forsujący zestaw fitness.

Ci, którzy mają problemy z kręgosłupem, mogą wykonywać wszystkie ćwiczenia, np. siedząc na piłce rehabilitacyjnej.

Dzięki ćwiczeniom skóra jest lepiej ukrwiona i napięta, dlatego ćwiczenia pomagają walczyć z rozstępami i cellulitem. TBC jest optymalne dla kobiet, które chcą wrócić do formy po porodzie.

Czytaj także:
Fitness - co znaczą tajemnicze nazwy i skróty - fat burning, body pump, ABT, TBC i inne?
Trening ABT: ćwiczenia na brzuch, pośladki i uda
Trening holistyczny – na czym polega i jakie daje efekty?

TBC - efekty ćwiczeń

Dwie składowe TBC dają dwa rezultaty: wzmocnienie mięśni i ogólnej kondycji oraz utratę tkanki tłuszczowej i poprawę wydolności tlenowej. Staniesz się silniejsza i sprawniejsza, a już po kilkunastu treningach, żeby porządnie się zmęczyć, będziesz musiała zastosować większe obciążenie.

Warto wówczas spróbować sił w innych formach fitness, bardziej skomplikowanych choreograficznie. Zajęcia TBC powodują rozciągnięcie mięśni, w efekcie wysmuklenie całej sylwetki. Ale podstawą sukcesu jest cykliczność.

Zobacz wideo z całym treningiem TBC

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Aneta
|

Kobieta na nagraniu ma normalny, zdrowy procent tkanki tłuszczowej. Może ubrania nie są dobrze dopasowane, ale co to za problem. Nie chcesz to nie ćwicz, wymówka zawsze się znajdzie. Ćwiczenie są świetne, a liczba klientek Pani Marty i ich efekty mówią same za siebie.

Aneta
|

Kobieta z nagrania ma normalny, zdrowy procent tkanki tłuszczowej. Może ubrania nie są dobrze dopasowane, ale co to za problem. Nie chcesz to nie ćwicz, wymówka zawsze się znajdzie.

lalala
|

widząc taką panią instruktor, jak na filmiku nie uwierzyłbym w skuteczność tych ćwiczeń :v

A.neta
|

zaczęłam chodzić na treningi w S4 niedawno ale też jestem zadowolona :) coś rewelacyjnego, nie dość, że człowiek się rozrusza po dniu pracy to i jeszcze zdrowszy będzie :)

nikola
|

jestem po dwóch zajęciach i jestem zachwycona :) super!

aga
|

jestem po pierwszym treningu i jestem zachwycona, w zyciu sie tak nie spociłam, super!!!

ania
|

[url=http://www.gamecodes.pl/] tbc [/url] to naprawde swietne cwiczenia. wystarcz 2-3 dni cwiczen [przez połtora miesiaca i naprwse sa zadowalajace efekty. zaczelam cwiczyc pol roku temu i tak sie uzaleznilam od tego ze jest to dla mnie czysta przyjemnosc!

Łukasz W.
|

Ja staram się bardzo regularnie ćwiczyć - przynajmniej 3 razy w tygodniu chodzę na siłownię, czasem jak mam czas to na basen sobie wyskoczę. Żadnej chemii nie łykam bo i po co, naturalnie wolę się wspomagać. Woda mineralna, odpowiednia dieta, bodymax sport na kondycję i jestem zdrów jak ryba.